Psykoterapeut

Nørresundby, Aarhus C

Pia Nielsen

Telefon

Terapi kan hjælpe dig og din familie med at forvandle smertefulde følelser og negative overbevisninger til frihed, styrke, glæde og nye veje du kan vælge i dit liv. Mit navn er Pia Nielsen, jeg er født i 1967 og er indehaver af Nielsens Psykoterapi. Jeg er medlem af Dansk Psykoterapeutforening, hvilket er din garanti for eksamination og kvalitet i uddannelsen. Det behøver ikke altid at skyldes problemer i familien, at man har brug for hjælp. Det kan være mønstre vi har tillært os tidligt i barndommen, som sidder godt fast-selvom vi ikke bryder os om dem. Problemet er, at de mønstre og sider af os selv som vi ikke bryder os om, er utroligt svære at slippe af med, specielt hvis de undertrykkes og gemmes væk. Det dukker ofte op med stor kraft, når man møder udfordringer i sit liv. I den slags situationer kan det være nyttigt at tale med en terapeut, for at få styr på problemet og dets årsag- og for at få hjælp til at finde nye veje, en mere konstruktiv og udviklende måde at være sig selv og sammen på. Terapi kan enten foregå som individuel terapi, parterapi eller familieterapi. Det optimale er, at børnene deltager i familieterapi, hvis det omhandler eller påvirker dem og det gør det ofte. Når en i en familie har det svært, påvirker det alle i familien i mere eller mindre grad. Der findes en del forskellige metoder og uddannelser inden for det terapeutiske område, jeg er uddannet som Familie- og Psykoterapeut hos DFTI Dansk Familieterapeut Institut ( tidligere Kempler). Der arbejdes eksistentielt og oplevelsesorienteret, der tages udgangspunkt i samspillet i familien, som det fremstår her og nu under samtalen med terapeuten og med eksempler fra familiens hverdag. Fokus er typisk meget på relations - og kommunikationskompetencer. Jeg har ud over min terapeutiske uddannelse også en socialpædagogisk uddannelse, hvor jeg blandt andet har arbejdet som Forældrevejeleder, Familieplejekonsulent og jeg har over 25 års erfaring med at kommunikere på Dansk tegnsprog, så alle ydelser kan også gives på flydende Dansk tegnsprog. Du er meget velkommen til at kontakte mig for yderligere information.