Thelma Nielsen - Psykoterapeut MPF

København K

Thelma Nielsen

Telefon

Få hjælp til at få det bedre med dig selv og dine relationer. Jeg har erfaring med angst, depression, sorg, tankemylder, stress, ensomhed og lavt selvværd. Fastlåste negative mønstre, følelse af at blive misforstået og gentagne konflikter i nære relationer eller på arbejdet er temaer, jeg ofte arbejder med. Herudover har jeg erfaring med kvinder, der har levet i forhold med vold. Og med mænd og kvinder, der er vokset op med misbrug, og som bevidst eller ubevidst døjer med følgevirkningerne af det i deres liv som voksen. Jeg arbejder ud fra erkendelsen af, at vores følelser fortæller os om vores behov. Hvis vi ikke kan mærke, forstå eller har lært at lytte til det, vi føler, kan det være svært at varetage egne behov og regulere os selv. Vi havner i fastlåste mønstre, vi hverken kan ændre eller tænke os ud af. Ved hjælp af emotionsfokuseret psykoterapi, som er evidensbaseret, hjælper jeg dig med at møde, mærke, anerkende og forstå dine følelser, tanker og handlinger. Når vi forstår og anerkender, hvorfor vi gør som vi gør - hvad enten det gavner os eller ej - kan vi bearbejde og ændre på det hvis nødvendigt. Derfra bliver du bedre i stand til at handle hensigtsmæssigt, kærligt og konstruktivt ind mod dig selv og i relation til andre. Det er aldrig for sent at få det bedre.
Jeg praktiserer følgende terapiformer Emotionsfokuseret terapi,