Psykoterapeut

Kbh. S.

Nanja Liv Sindballe

Telefon

Mit navn er Nanja Liv Sindballe, 46 år. Jeg er uddannet Cand.mag., certificeret stresscoach, certificeret transitions-coach og eksamineret psykoterapeut. Jeg får gang på gang at vide af tidligere klienter og coachees, at en af mine store styrker er at skabe en tryg og tillidsfuld relation. Det er meget vigtigt for mig, at du kan arbejde sammen med mig uden at være bekymret for, om dine grænser bliver respekteret, men at du kan slappe af og være helt dig selv. Når du kommer til samtale hos mig, vil du møde et menneske som er nysgerrigt, nærværende, støttende, omsorgsfuldt, har en høj faglighed, og har let til latter. Jeg er med dig hele vejen, og sammen arbejder vi nænsomt med de udfordringer der fylder hos dig, – her og nu. Samtalerne støtter op om dine ressourcer, så du får modet til at reagere og handle på dét, du føler og oplever, på en ny og mere gavnlig og venlig måde - både overfor dig selv og i dine relationer. Jeg arbejder helhedsorienteret, dvs. har fokus på både dine tanker, kropssansninger og følelser. Gennem følelserne har vi mulighed for at finde vej i, hvad vi har behov for og hvordan vi har brug for at handle. Rigtig mange af os mennesker lærer på forskellig vis at holde vores følelser og behov tilbage, at bytte følelser ud med andre følelser eller slet ikke at mærke dem. Vi kan livet igennem have udviklet mange forskellige strategier for, hvordan vi bedst beskytter os selv f.eks. for at tilpasse os omgivelserne. Alt sammen med det gode formål; at passe på os selv, og passe ind blandt de betydningsfulde relationer vi har, for at opnå kontakt og omsorg. Senere i livet kan det, der engang var en ‘god og virksom’ beskyttelsesmekanisme, blive en hindring og besværlig adfærd i samspillet med andre mennesker, hvilket bl.a. kan føre til forvirring, isolation, stress og depression. Derfor arbejder jeg på det følelsesmæssige plan for at klienten kan mærke, forstå og forandre de uhensigtsmæssige følelser til mere hensigtsmæssige følelser. På den måde vil klienten opleve støre trivsel og selv-accept i sin dagligdag. HUSK - forandring - det er at tage ét skridt af gangen. Og jeg vil meget gerne støtte dig, mens du tager de skridt du har brug at gå i livet. Min psykoterapeutiske baggrund Jeg er eksamineret psykoterapeut fra EFT-instituttet i København (www.eft-instituttet.dk). Her har jeg taget en 4-årig kvalitetsvurderet uddannelse i emotionsfokuseret, eksistentiel, oplevelsesorienteret og fænomenologisk terapi. Uddannelsen er evalueret og godkendt af Dansk Psykoterapeutforening. Emotionsfokuseret terapi (EFT) er en bred metodisk tilgang med rødder i bl.a. emotionsteori, neuroaffektiv udviklingspsykologi, kognitionsforskning, eksistentiel terapi, klientcentreret terapi og gestaltterapi. EFT udmærker sig ved at være evidensbaseret, og i stand til at vise gode og langtidsholdbare resultater, ved blandt andet behandling af angst, depression og sorg. Jeg modtager løbende supervision ved autoriserede supervisorer for at styrke og udvikle mig som terapeut. Jeg er medlem af MPF, og følger naturligvis deres etiske regelsæt og har tavshedspligt. Du kan læse mere om EFT og min terapeutiske tilgang: http://www.nanjaliv.com/eft-emotionsfokuseret-terapi/ Du kan læse mere om min faglige baggrund: http://www.nanjaliv.com/min-baggrund/ Du kan læse mere om mig og mine coaching- og terapeutiske tilgange: http://www.nanjaliv.com/ Personligt: Jeg har selv har levet et liv med ’ups-and-downs’, livskriser, sorger og glæder, og er af den overbevisning. at det ER muligt at komme igennem kriser og svære problematikker. Det at gå vejen sammen med et empatisk, lyttende menneske er i sig selv helende for dybe følelsesmæssige sår. Jeg har to børn på 16, og 13 år og er gift på 16. år. Bosat på Amager. Hvad du end ønsker dig af indsigt og mulig forandring - er du altid velkommen til at kontakte mig.
Jeg praktiserer følgende terapiformer Emotionsfokuseret terapi,