Studerende

Som psykoterapeutstuderende kan du også blive medlem af Dansk Psykoterapeutforening.

For at blive studiemedlem kræver det, at du læser på en af de 35 godkendte uddannelsesinstitutioner.

Kontingentet er 800 kr. årligt og betales af to omgange i februar og august.

Studiemedlemskabet er et nyt tiltag, fordi vi i Dansk Psykoterapeutforening ønsker at bidrage til de studerendes faglige udvikling og iværksætte aktiviteter og netværk på tværs af de mange uddannelsesinstitutioner.

Som studiemedlem opnår du flere fordele:

• Du kan deltage i foreningens kurser, seminarer og foredrag til en særlig studiepris
  • Du bliver automatisk dækket af en erhvervsforsikring fra Købstædernes Forsikring. Læs mere om forsikringen her
  • Du får mulighed for at tegne en sundhedsforsikring hos Fordels-Pension til kun 1.849 kr. årligt, så du er sikret hurtig hjælp og afklaring, hvis du bliver syg eller kommer til skade. Læs mere om sundhedsforsikringen her
  • Du modtager foreningens tidsskrift, Tidsskrift for Psykoterapi, tre gange årligt samt foreningens nyhedsbrev
  • Du indgår automatisk i et fagligt fællesskab med andre psykoterapeutstuderende. Du kan blandt andet blive medlem af foreningens lukkede Facebook-gruppe kun for studiemedlemmer
  • Via dit medlemskab bidrager du til foreningens arbejde med at påvirke de politiske rammer for, at psykoterapi bliver en anerkendt del af det offentlige tilbud om behandling. Samtidig støtter du foreningens arbejde med at sikre en høj kvalitet og etik i det psykoterapeutiske arbejde og at udbrede kendskabet til samt anvendelsen af psykoterapi.

Bliv medlem

For at blive studiemedlem skal du udfylde denne formular og sende den til os på studerende@dpfo.dk.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at skrive til os på studerende@dpfo.dk eller ringe på 70 27 70 07.

OBS

Når du som studerende færdiggøre din uddannelse, er det vigtigt at du giver Sekretariatet besked. Som færdiguddannet psykoterapeut skal du søge om optagelse på ny, så du kan indgå som almindeligt medlem.

Du skal skal også være opmærksom på, at dit kontingent gælder for et halvt år ad gangen, det kan derfor være, at din uddannelse slutter inden du skal betale nyt kontingent. Hvis det er tilfældet, så skal du kontakte sekretariatet inden du betaler dit sidste kontingent, da allerede betalt kontingent ikke refunderes.

Studerende betaler kontingent i februar og august måned.