Modul 4

Modul 4: Introduktion til blandede metoder og kvantitativ forskning

Niveau: 7

Modulansvarlig: Jelena Popov

Bemærk: Der undervises i dette modul på engelsk, og der deltager en dansktalende medunderviser. Vær opmærksom på, at en del af litteraturen er på engelsk.

 

Målet med dette modul er at introducere de studerende til det specialiserede område af blandet metodeforskning i psykoterapi. Studerende lærer om det blandede metodeperspektiv i samfundsvidenskabelig forskning mere bredt og nogle af de centrale debatter og problemstillinger på området, der former forskningspraksis, herunder etik. Målet er at sætte studerende i stand til at udvikle forskningskompetencer som grundlag for (i) kritisk at vurdere eksisterende blandet metodeforskning i psykoterapi og (ii) udvikle deres originale tænkning og forskning i deres sidste års opgave.

Vi justerer og tilpasser løbende modulerne, så der tages forbehold for ændringer.

Vejledende indhold

  1. Introduktion til mixed methods tilgangen i forskning
  2. Introduktion til kvantitative tilgange
  3. Forskellige tilgange til integration af kvalitativ og kvantitativ forskning i forbindelse med psykoterapi
  4. Udfordringer og fordele ved at anvende en blandet metode, herunder etiske overvejelser


Modulets læringsudbytter

Dette modul understøtter studerende til at:

  1. Kritisk evaluere forskning med blandede metoder i forbindelse med psykoterapi
  2. Udvikle deres originale tænkning og forskning i deres sidste års opgave

 

OBS!

Der undervises på engelsk på dette modul. I alle sessionerne vil der deltage en dansktalende underviser til dansk oversættelse efter behov.