Klag over psykoterapeutuddannelse

Hvorfor og hvordan?

Hvis du som studerende på en af de godkendte uddannelser har oplevet uetisk eller ureglementeret adfærd på dit uddannelsesinstitut, har du mulighed for at indsende en klage, der behandles af foreningens Klagenævn for Kvalitet og Etik.

Selve klagen skal sendes til Dansk Psykoterapeutforenings sekretariat via nedenstående sikre formular.

Læs mere om proceduren og retningslinjerne for klager nedenfor.

Indsend klage

Gå til klageformular

Klagevejledning

Hvem kan indgive en klage?
Hvem og hvad kan man klage over til Klagenævnet for Kvalitet og Etik?
Hvad kan man regne med at få ud af at klage til Klagenævnet for Kvalitet og Etik?
Kan man få vejledning uden at klage og uden at være indklaget?
Hvad kan man ikke klage over?
Hvor lang tid tager behandlingen af en klagesag?
Hvordan indleder man en klagesag?
Hvordan bliver klagen behandlet i Klagenævnet for Kvalitet og Etik?
Hvis du klager
Kan man klage over Klagenævnet for Kvalitet og Etiks afgørelse?
Behandling af personoplysninger i forbindelse med en klagesag
Download klagevejledning som PDF

Kontakt Etikrådgivningen

Som klient, studerende eller psykoterapeut MPF har du mulighed for at kontakte foreningens Etikrådgivning, hvis du har spørgsmål, der ligger i grænsefeltet mellem etik og lovgivning. Det kan eksempelvis være, at du har oplevet uetisk eller ureglementeret adfærd fra en psykoterapeut MPF, eller at du overvejer at klage over en psykoterapeut MPF, uddannelse eller lign. 

Her kan Etikrådgivningen hjælpe dig med en vurdering af, om der kan være grundlag for at klage, ligesom du kan få vejledning om klageprocedure. I disse tilfælde forholder rådgivningen sig til Dansk Psykoterapeutforenings etikregler og vejleder derudfra.

Send en mail til Etikrådgivningen, hvor du kan bede om at blive ringet op.

Kontakt Etikrådgivningen

Gerda Rasmussen og Gitte Sjødin:

etikraadgivningen@dpfo.dk

 

Du kan forvente svar inden for 1-2 hverdage

Klagehåndtering visuelt forklaret

Se hvordan klager håndteres