Foreningen

Dansk Psykoterapeutforening repræsenterer psykoterapeuterne i Danmark. Foreningen blev grundlagt i 1993 og har i dag flere end 2800 medlemmer, der alle har en fireårig certificeret psykoterapeutuddannelse bag sig. Her på siden kan du læse mere om os, vores medlemmer samt vores mål og strategi.

Mental sundhed på dagsordenen

Psykoterapeuter spiller en afgørende rolle for den mentale folkesundhed i Danmark. De arbejder med forebyggelse og behandling af psykiske sygdomme i blandt andet folkeskolen, kommunerne, psykiatrien og i private virksomheder og organisationer. Dyk ned i vores politiske arbejde, holdninger og presseindsats her.

Psykoterapeut MPF

Vores medlemmer

Medlemmer af Dansk Psykoterapeutforening må anvende titlen psykoterapeut MPF, som står for ’Medlem af Dansk Psykoterapeutforening’. Denne titel et kvalitetsstempel, da den stiller en række krav til terapeutens uddannelsesbaggrund og erfaring.

Læs om vores medlemmers arbejde

Foreningen i tal

Pr. 8. marts 2024 har Dansk Psykoterapeutforening i alt 3.447 medlemmer, heraf:

Ordinære medlemmer

Studiemedlemmer