Kompensationsordning for selvstændige

Virksomhedsguiden.dk er det muligt at søge om kompensation for tabt indtjening. På siden ligger der en grundig vejledning til, hvordan man søger og hvilken dokumentation, der skal være tilgængelig.

Det er vigtigt at sige at alle, der har en årlig indtjening på over 120.000 kr. kan søge og få kompensation. Det er ikke sådan at dem, der søger hjælpen først kan få, og at puljen kan blive tømt. Det er således ikke nødvendigt at skynde sig med at søge. Det kan derfor også være en god idé lige at vente lidt og se tiden an, for at søge på så præcist et grundlag som muligt. Resultatet er et estimat baseret på din omsætning indtil videre. Går din omsætning op eller ned, kan kompensationen ændre sig. Du skal derfor efter periodens udløb fortælle Erhvervsstyrelsen, hvordan din omsætning faktisk er endt ud, og derefter enten betale tilbage eller modtage ekstra.

SØG HER

Et af vores medlemmer har været så god at dele et link til Dinero, der meget enkelt forklarer, hvordan du kan beregne og søge om kompensation. Se her

Kompensation for dækning af faste udgifter