Jubilæumskonference

Dansk Psykoterapeutforening afholder Jubilæumskonference i anledeningen af foreningens 25 års jubilæum. Alle er velkommen. Du behøver ikke at være psykoterapeut for at deltage. På konferencen vil I blive opdateret på tendenser indenfor psykoterapi samt andre emner og metoder.

Sæt kryds i kalenderen d. 14-15. september 2018, hvor konferencen løber af stablen. Jubilæumskonferencen bliver holdt på Konventum konferencecenter i Helsingør.

Fra: Magasin om konferencer hos Konventum

Foreløbigt program

Fredag d. 14. september
9.00 Ankomst, registrering, kaffe/te og brød
9.30 Velkommen ved formanden
9.45 Oplæg fra de inviterede eksperter, afbrudt af “kropslig regulering”, frokost og kaffepauser
18.30 Lækker 3-retters festmiddag, kaffe/te og underholdning

Lørdag d. 15. september
7.00 Morgenbuffet for de overnattende gæster
8.30 Kaffe/te og brød
9.00 Oplæg fra de inviterede eksperter, afbrudt af “kropslig regulering”, frokost og kaffepauser
16.00 Farvel og tak ved formanden.

PRIS
Medlemmer kr. 2.500
Studerendemedlemmer kr. 2.200
Ikke-medlemmer kr. 2.800
Early bird medlemmer kr. 2.200 – tilmelding inden 1.maj

Bemærk venligst: Ifølge købeloven har du 14 dage til at fortryde din tilmelding. 14 dage efter din tilmelding er den bindende, og du hæfter for betaling af den fulde pris for konferencen. Vi har dog forståelse for, at du kan blive forhindret. Vi vil derfor ved framelding inden 1. august returnere prisen fratrukket kr. 450,- til dækning af administration. Herefter ingen tilbagebetaling.

Jubilæumskonferencen

• Tilmelding

• Studerende og ikke-medlemmer skal skrive 0 i feltet
    Overnatning er valgfri og afregnes direkte med LO-Skolen

Det foreløbige program inkluderer blandt andet følgende oplægsholdere

Emmy van Deurzen
Hollandske Emmy van Deurzen er uddannet filosof, psykolog og eksistentiel psykoterapeut. Emmy van Deurzen beskæftiger sig med eksistentielle temaer samt ensomhed, angst og tab af mening i livet. Hendes terapeutiske arbejde er karakteriserede ved et tæt personlig samarbejde med klienten.

Scott Miller
Scott Miller har en uddannelse i psykologi, han medgrundlægger af Center for Clinical Excellence og så er han co-direktør for Institute for the Study of Therapeutic Change. Scott Miller har været  medskriver på flere bøger bland andet Escape from Babel og The heart & soul of change. Scott Miller har været med til at grundlægge med FIT (Feedback informed treatment), som er et evidensbaseret dialog – og evalueringsredskab, der er udviklet til professionelle behandlere og kan anvendes i alle behandlingsforløb.

Merete Holm Brantbjerg
Merete har grundlagt Relationel Traumeterapi, en psykomotorisk og system-orienteret metode med fokus på at åbne en vej til gensidig regulering af tilstande, der har været holdt i dissociation. Merete er tidligere medskaber af Bodynamic Analyse, en kropsorienteret psykoterapiform skabt i Danmark. Hun afholder kurser og efteruddannelser i Danmark, Sverige, London, Holland og Vancouver og har skrevet flere artikler om hendes speciale indenfor traumeterapi.

Daniel Siegel
Daniel Siegel er professor i klinisk psykiatri ved University of California og medstifter og direktør for The Mindful Awareness Research Center samme sted. Er endvidere leder af The Mindsight Institute, som tilbyder undervisning om mindsight, det innovative samspil mellem neurologi og psykoterapi. Han har skrevet talrige artikler og bøger, hvoraf Mindsight er den seneste på dansk. Medvirker via Skype.

Esben Hougård
Esben Haugård er professor i klinisk psykologi ved Psykologisk Institut ved Århus Universitet. Han forsker i psykoterapi og arbejder med en særlig form for psykoterapi over for angsttilstande. Esben Hougård har også skrevet bøger og artikler om social angst og psykoterapi. Desuden er Esben Hougård ridder af Dannebrog.

Jacob Birkler
Jacob Birkler er cand.mag. i filosofi og psykologi og har en ph.d. i medicinsk etik. Han har skrevet en lang række bøger om filosofi og etik i sundhedsvæsenet. For nylig udkom bogen Etik i psykiatrien. I 2010-2016 var han formand for Det Etiske Råd. Jacob Birkler er en efterspurgt foredragsholder og er tillige klummeskribent i Kristeligt Dagblad

Marianne Bentzen
Marianne Bentzen er certificeret som afspændings – og bevægelsesterapeut 1980 og siden da arbejdet som kropspsykoterapeut og senere med neuroaffektiv psykoterapeut. Hun har i mange år været beskæftiget med efteruddannelser for psykologier, psykoterapeuter og behandlere fra hele verden.

Thomas Geuken
Thomas Geuken er uddannet psykolog og er assisterende forskningschef ved Institut for Fremtidsforskning. Han er en Danmarks førende inden for fremtidsforsking og strategiudvikling. Han har særligt fokus på fremtidens ledelse, ledelseskommunikation og teamudvikling. Han har rådgivet mange store virksomheder blandt andet IKEA, Volvo, Google og en række andre.