Jubilæumskonference

Dansk Psykoterapeutforening takker for en god Jubilæumskonference på Konventum i Helsingør den 14. – 15. september. Tak til deltagerne for det store engagement, og tak til alle oplægsholdere for inspiration, ny viden og nye perspektiver.

Se udvalgte billeder fra konferencen her

Fællesfoto foran indgangen til Konventum

Fredag d. 14. september

08.30 – 09.30 Ankomst, kaffe/te med brød

09.30 – 09.45 Velkommen v. formand Pia Jeppesen

09.45 – 10.15 Oplevelsesorienteret ankomst til konferencen – Merete Holm Brantbjerg

10.15 – 11.30 Emmy van Deurzen – “Eksistentiel terapi og kunsten at leve i en ny tidsalder

11.30 – 12.00 Pause – Formiddagsforfriskning

12.00 – 13.15 Esben Hougaard – “Psykoterapi: Teori og forskning anno 2018”

13.15 – 14.15 Frokostbuffet

14.15 – 14.30 Merete Holm Brantbjerg – “Nærvær, kropslig regulering og plads til forskelle”

14.30 – 15.45 Marianne Bentzen – “Fremtidens psykoterapi i Danmark”

15.45 – 16.15 Pause – Eftermiddagsforfriskning

16.15 – 17.30 Ole Vedfelt – “Psykoterapi: Symptomlindring eller mesterlære som menneske?”

18.30 – 19.45 Bobler og underholdning

20.00 – 22.00 Tre-retters festmiddag, kaffe/te

22.00 – 02.00 Fest med DJ og bar for egen regning

Lørdag d. 15. september

07.00 – 08.30 Morgenbuffet for overnattende deltagere

08.30 – 09.00 Kaffe/te med brød

09.00 – 09.15 Merete Holm Brantbjerg – “Nærvær, kropslig regulering og plads til forskelle”

09.15 – 10.45 Jacob Birkler – “Når etikken bliver synlig”

10.45 – 11.15 Pause – Formiddagsforfriskning

11.15 – 12.45 Scott Miller – “Feedback Informed Treatment”

12.45 – 13.45 Frokostbuffet

13.45 – 15.00 Thomas Geuken – “På rejse i fremtiden: Megatrends og disses konsekvenser for fremtidens psykoterapeuter”

15.00 – 15.15 Farvel v. formand Pia Jeppesen

Medlemmer kr. 2.500
Studie-medlemmer kr. 2.200
Ikke-medlemmer kr. 2.800

Efter tilmelding vil du modtage en faktura på mail. Der er 8 dages betalingsfrist på fakturaen.

Fortrydelsesret
Hvis du tilmelder dig inden den 10. august, har du 14 dages fortrydelsesret, hvor du kan få den fulde pris retur.

Ved tilmelding efter 10. august, er der ingen fortrydelsesret.

Afmelding
Indtil den 24. august 2018 kan du framelde dig mod et administrationsgebyr på 450 kr., der vil blive fratrukket billetprisen.

Efter den 24. august er der ingen tilbagebetaling.

Du kan også vælge at overlade din plads til anden side gebyrfrit.

Om oplægsholderne

Emmy van Deurzen
Hollandske Emmy van Deurzen er uddannet filosof, psykolog og eksistentiel psykoterapeut. Emmy van Deurzen beskæftiger sig med eksistentielle temaer samt ensomhed, angst og tab af mening i livet. Hendes terapeutiske arbejde er karakteriserede ved et tæt personlig samarbejde med klienten.

Scott Miller
Scott Miller har en uddannelse i psykologi, han medgrundlægger af Center for Clinical Excellence og så er han co-direktør for Institute for the Study of Therapeutic Change. Scott Miller har været  medskriver på flere bøger bland andet Escape from Babel og The heart & soul of change. Scott Miller har været med til at grundlægge med FIT (Feedback informed treatment), som er et evidensbaseret dialog – og evalueringsredskab, der er udviklet til professionelle behandlere og kan anvendes i alle behandlingsforløb.

Merete Holm Brantbjerg
Merete Holm Brantbjerg har grundlagt Relationel Traumeterapi, en psykomotorisk og system-orienteret metode med fokus på at åbne en vej til gensidig regulering af tilstande, der har været holdt i dissociation. Merete Holm Brantbjerg er tidligere medskaber af Bodynamic Analyse, en kropsorienteret psykoterapiform skabt i Danmark. Hun afholder kurser og efteruddannelser i Danmark, Sverige, London, Holland og Vancouver og har skrevet flere artikler om sit speciale indenfor traumeterapi.

Esben Hougaard
Esben Hougaard er professor i klinisk psykologi ved Psykologisk Institut ved Århus Universitet. Han forsker i psykoterapi og arbejder med en særlig form for psykoterapi over for angsttilstande. Esben Hougaard har også skrevet bøger og artikler om social angst og psykoterapi. Desuden er Esben Hougård ridder af Dannebrog.

Jacob Birkler
Jacob Birkler er cand.mag. i filosofi og psykologi og har en ph.d. i medicinsk etik. Han har skrevet en lang række bøger om filosofi og etik i sundhedsvæsenet. For nylig udkom bogen Etik i psykiatrien. I 2010-2016 var han formand for Det Etiske Råd. Jacob Birkler er en efterspurgt foredragsholder og er tillige klummeskribent i Kristeligt Dagblad

Marianne Bentzen
Marianne Bentzen er certificeret som afspændings – og bevægelsesterapeut 1980 og siden da arbejdet som kropspsykoterapeut og senere med neuroaffektiv psykoterapeut. Hun har i mange år været beskæftiget med efteruddannelser for psykologier, psykoterapeuter og behandlere fra hele verden.

Thomas Geuken
Thomas Geuken er uddannet psykolog og er assisterende forskningschef ved Instituttet for Fremtidsforskning. Han er en Danmarks førende inden for fremtidsforsking og strategiudvikling. Han har særligt fokus på fremtidens ledelse, ledelseskommunikation og teamudvikling. Han har rådgivet mange store virksomheder blandt andet IKEA, Volvo, Google og en række andre.

Ole Vedfelt
Ole Vedfelt er psykoterapeut MPF, jungiansk analytiker, gestaltterapeut, psykodramainstruktør, kropspsykoterapeut og meditationslærer. Undervisningsansvarlig på Vedfelt Instituttet for integreret psykoterapi og kybernetisk psykologi. Forfatter til bøger og artikler om drømme, bevidsthed, ubevidst intelligens og mandlig-kvindelig psykologi.