Dansk Psykoterapeutforening søger forskere til undervisning på nyt fakultet

Job, Nyhed, Nyt fra foreningen

Dansk Psykoterapeutforening er ved at oprette et nyt fakultet for onlineundervisning af psykoterapistuderende. Fakultetet faciliteres af Crossfields Europa i tæt samarbejde med foreningen. Fakultetet går i luften i efteråret 2022, og derfor søger vi undervisere, der skal undervise i forskningsteori og praksis.

Dansk Psykoterapeutforening søger 2-3 stærkt motiverede, engagerede og aktive forskere til vores lille, nyoprettede og meget dedikerede fakultet. Jobbet er på deltid og består af undervisning af en stor gruppe psykoterapistuderende om principper og praksis inden for kvalitativ og/eller kvantitativ forskning. Undervisningen vil udelukkende foregå online.

Modulerne omfatter:

• Introduktion til kvalitative og kvantitative forskningsmetoder, etik og datastyring
  • Aktionsforskning
  • Fænomenologi og førstepersons forskningsmetoder
  • Forskning i egen praksis
  • Kvantitative forskningsmetoder

Din profil

Vi forventer, at du:

• Har en Ph.d.grad
  • Har solid teoretisk og praktisk baggrund inden for forskning (kvalitativ og/eller kvantitativ)
  • Har erfaring med tilrettelæggelse, forberedelse og undervisning af efteruddannelser via online medier
  • Er aktivt engageret i forskning og har en internationalt anerkendt forskningsprofil. Herunder skal du for nyligt have udgivet publikationer inden for relevante fagområder, og i øvrigt have god erfaring med at supervisere Master- og/eller ph.d.-studerende
  • Besidder god forståelse for psykoterapi, og ideelt set er du uddannet psykoterapeut
  • Forstår og kan arbejde med alle de af Dansk Psykoterapeutforening fastlagte relevante rammer.
  • Du skal desuden være interesseret i at udvikle egne pædagogiske evner som underviser samt indsamle og konstruktivt benytte feedback fra kolleger og studerende. Du skal ligeledes have forståelse for principper og praksis, der fremmer mangfoldighed og inklusion i en undervisnings- og læringssammenhæng.

Vi tilbyder

• At blive en del af et engageret forskningsfællesskab, som er dedikeret til kvalitative og kvantitative forskningsmetoder
  • Et selvstændigt og ansvarsfuldt job med stor mulighed for at præge det nyoprettede fakultet
  • Et udfordrende og afvekslende job med rig mulighed for indflydelse på undervisningens indhold og struktur
  • Et meningsfuldt job, hvor du er med til at løfte og udvikle videns- og kvalitetsniveauet for kommende certificerede psykoterapeuter under Dansk Psykoterapeutforening

Ansættelsesvilkår

• Du ansættes som timelærer med et variabelt antal timer, som dog ikke overstiger 4 timer om ugen inkl. planlægning af undervisning m.v., fakultetsmøder samt opfølgning og udvikling
  • Undervisningen kan også omfatte 2-timers moduler skemalagt på lørdage
  • Ansættelsesperioden afhænger af, hvilket modul/er du underviser på
  • Ansættelseskontrakten vil blive tidsbegrænset med evt. mulighed forlængelse
  • Ansættelsesstart vil være i august 2022
  • Ansættelsessted: Undervisning og planlægningsmøder foregår over zoom
  • Løn iht. overenskomst for timelønnede undervisere

Ansøgning

Lyder det som noget for dig? Så send os din ansøgning senest den 24. april 2022.

Din ansøgning skal omfatte følgende:

• En motiveret ansøgning, med beskrivelse af, hvorfor netop du er egnet til denne stilling, og hvorfor du ønsker ansættelse.
  • Et detaljeret og fuldt opdateret CV
  • Undervisningsportfolio der dokumenterer din undervisningserfaring. Dokumentationen skal bl.a. indeholde skriftlig tilbagemelding på din undervisning fra mindst to studerende inden for nyere tid samt en reference fra mindst én kollega. Læs mere om, hvad undervisningsportfolio skal indeholde
  • Dokumentation for løbende udvikling af egne undervisningsevner, herunder hvordan du konstruktivt benytter feedback fra studerende og kolleger.
  • Dokumentation for alle faglige efteruddannelser og/eller deltagelse i relevante konferencer og arrangementer.
  • En komplet liste med dine seneste publikationer. Her forventes dokumenteret mindst fem publikationer og/eller bogkapitler i anerkendte tidsskrifter inden for de sidste fem år. Alternativt en bog og to papirer/bogkapitler.
  • En forskningsplan der beskriver dine nuværende og fremtidige planer som aktiv forsker inden for eget felt.

Du skal sende din ansøgning pr. e-mail til:

Elsebeth Bolvig – elsebeth.bolvig@crossfieldsinstitute.com

Ansøgere bliver kontaket af Elsebeth Bolvig (Crossfields Europa) fra den 2. maj. Samtaler bliver afholdt i løbet af maj måned.

Kontakt

Har du spørgsmål eller ønsker flere oplysninger om stillingen, er du velkommen til at kontakte Dr. Charlotte von Bülow på +45 40212597 eller på e-mail: charlotte@crossfieldsinstitute.com

Om Crossfields Europa

Crossfields Europa er en dansk afdeling af Crossfields Institute i England, et fond og et statsanerkendt akkreditering- og forskningsinstitut med mange års erfaring i uddannelses- og forskningssektoren, også på internationalt plan. Læs mere om Crossfields Institute her www.crossfieldsinstitute.com. Crossfields Instituttets danske afdeling står for evaluering og certificering af foreningens uddannelser og institutter.