Thorstein Theilgaard faciliterer temaformiddag om 10-årsplanen for psykiatrien

Om formiddagen inden selve generalforsamlingen den 18. september inviterer vi alle medlemmer til at bidrage til den kommende 10-års plan for psykiatrien. Her gæster Thorstein Theilgaard, tidligere generalsekretær i Bedre Psykiatri, som skal facilitere formiddagens program, der kommer til at bestå af faglige oplæg og en række parallelle workshops.

Som tidligere generalsekretær i Bedre Psykiatri har Thorstein Theilgaard mange års erfaring med at sætte psykiatrien på politikernes dagsorden og skabe konkrete resultater, bl.a. den kommende 10-årsplan for psykiatrien samt styrkelsen af området i finansloven for 2020. Den erfaring vil Thorstein Theilgaard bringe spil på generalforsamlingens formiddagsworkshop, hvor han skal sætte gang i debatten om, hvilken rolle psykoterapien kan spille i fremtidens psykiatri.

Et bidrag til den kommende 10-års plan for psykiatrien

Psykoterapeuter har i mange år spillet en vigtig rolle, når det gælder behandling og forebyggelse af psykiske lidelser. Som faggruppe har vi derfor masser af viden om, hvordan psykiatriindsatsen kan styrkes til gavn for patienterne. Dansk Psykoterapeutforening vil vise værdien og vigtigheden af psykoterapeuters kompetencer ved at give konkrete og løsningsorienterede anbefalinger til Sundhedsmyndighedernes kommende 10-års plan for psykiatrien.

Vi har brug for alle medlemmers bidrag og input, så det er ikke vigtigt, at du har arbejdet i psykiatrien. Erfaring fra egen praksis og andre ansættelser vil også kunne sættes i spil.

Læs mere og tilmeld dig her

GENERALFORSAMLING 2021