Praktikant til kommunikationsopgaver i Dansk Psykoterapeutforening

Skal du i praktik til foråret 2020? Vi søger lige nu en praktikant til kommunikationsopgaver til vores sekretariat beliggende centralt i København.

Vi søger dig, der er ved at gøre din bachelor færdig eller er i starten af din kandidat. Vi forestiller os at du læser kommunikation og psykologi eller anden relevant kombination.

I Dansk Psykoterapeutforenings sekretariat får du et praktikophold i den største brancheorganisation for psykoterapeuter i Danmark. Vi repræsenterer flere end 1800 medlemmer, der alle som minimum har en fireårig psykoterapeutuddannelse bag sig. I praktikperioden kommer du til at arbejde med eksekvering af vores kommunikationsopgaver, der har til formål at formidle faglig viden og nyheder til vores medlemmer samt at øge kendskabet til psykoterapi og psykoterapeuter i Danmark.

Kvalifikationer

Det er vigtigt for os, at du:

• Er interesseret i psykoterapi som fag
  • Er en god formidler, både mundtligt og skriftligt
  • Forstår politik. Du følger med i samfundsdebatten og har en faglig interesse for social- og sundhedspolitik
  • Er god til at arbejde sammen med og dele din viden med andre
  • Kan tage ansvar og
  • Er venlig og engageret

Arbejdsopgaver

Vi er et lille sekretariat, hvorfor du vil indgå på lige fod med medarbejderne i at få kontoret til at fungere. I din praktikperiode kommer du til at arbejde tæt sammen med foreningens faste kommunikationsmedarbejder og ledelse.

Dine opgaver vil bl.a. bestå i, at:

• Skrive fængende tekster til foreningens hjemmesiden, sociale medier og nyhedsbrev
  • Holde øje med interessante vinkler for psykoterapeuter og formidle dem
  • Skrive debatindlæg og pressemeddelelser samt kontakte medierne for at få dem bragt
  • Være med til at planlægge og udføre udviklingsprojekter
  • Bidrage til planlægning af deltagelse på Folkemøde 2020
  • Hjælpe med research, informationssøgning mv.

Din praktikperiode hos os

Vi har brug for dig fra starten af 2020, gerne fra januar eller februar og frem til sommerferien. Den konkrete startdato kan aftales nærmere.

Praktikken er ulønnet, og den ugentlige arbejdstid er ca. 30 timer med mulighed for fleksibilitet, så det passer til dig. Du kommer til at dele kontor med et hold søde og engagerede kollegaer, der alle er klar til at lære fra sig, og som vil gøre hver deres til, at du får et godt og læringsrigt praktikophold.

Spørgsmål?

Har du spørgsmål er du velkommen til at kontakte sekretariatschef Vibeke Lubanski, vl@dpfo.dk , tlf. 71960633