Foredrag med Thomas Geuken: Megatrends og disses konsekvenser for fremtidens psykoterapeuter

Nyhed

På rejse i fremtiden – Megatrends og disses konsekvenser for fremtidens psykoterapeuter

Dansk Psykoterapeutforenings 25 års Jubilæumskonference
15. september 2018 kl. 13.45 – 15.00
Konventum, Gl. Hellebækvej 70, 3000 Helsingør

Psykoterapeuter behøver nye færdigheder for at lykkes i fremtiden. De dilemmaer, vi bliver konfronteret med, de borgere, klienter og patienter, vi skal behandle og samarbejde med, den teknologi, som vi skal bruge, og vores tilværelser forandres dramatisk i øjeblikket. Vi bliver nødsaget til at udvikle nye færdigheder og kompetencer, der kan håndtere det, som ligger lige for og forude

Instituttet for Fremtidsforskning har udviklet 10 års scenarier i 40 år for nogle af verdens toporganisationer både inden for sundhed, kultur og erhvervsliv. Forskningschef & autoriseret psykolog Thomas Geuken trækker på disse erfaringer og introducerer deltagerne for fremtidsvisioner, nye færdigheder og kompetencer, der understøtter psykoterapeuter i deres fremtidige virke. Han vil starter med en introduktion til fremtidsforskning og vil lære deltagerne, hvordan de tænker i de største samfundstransformationer (megatrends) i forhold til deres praksis.

Tilmeld dig og køb billet til Jubilæumskonferencen her

Om Thomas Geuken

Thomas Geuken har beskæftiget sig med fremtidsforskning i de sidste 12 år som associeret partner på Instituttet for Fremtidsforskning. Herudover fungerer han som strategisk rådgiver for f.eks. fremtidens psykiatri, Kulturrådet, Ikea, Google og har afhold TED talks om, hvad alle ledere kan lære af kunstnere og kulturudøvelse.