Lars Bjørn-Hansen

Åbyhøj, Aarhus

Frejasvej 23 - 8230 Åbyhøj, Aarhus

Præsentation

Mit navn er Lars Bjørn-Hansen, jeg bor i Åbyhøj, Aarhus og er uddannet psykoterapeut og er Cand.mag. i psykologi og filosofi fra Aarhus universitet.

Jeg har arbejdet som psykoterapeut siden 2012. Først som et led i min uddannelse til psykoterapeut og siden 2015, som uddannet psykoterapeut, MPF, med egen praksis.

Jeg har sideløbende arbejdet som gymnasielærer hvor jeg har virket som mentor for de elever der enten havde psykiatriske diagnoser eller som i det hele taget oplevede store udfordringer ved uddannelses-og ungdomslivet.

Jeg har derfor stor erfaring med at arbejde med unge mennesker og forståelse for alle de uendelige mange krav unge mennesker udsættes for samt det enorme præstationspres der gennemstrømmer hele vores kultur og som vi ofte kun kan overleve i, hvis vi undertrykker store dele af os selv.

Når et menneske ikke trives, bliver det ofte smertefuldt opmærksomt på sig selv. Vi får svært bare at være til, bare at leve.

Alt bliver uhyre vigtigt og alvorligt, men samtidig komplet uoverskueligt og ugennemsigtigt. Dette gør at vi graver os dybere ind i os selv for at lede efter hvad der føles så forkert og smertefuldt. Vi bliver en fange, indespærret i vores eget sind og egen krop. ”Jeg’et” fylder alt og det fylder på en ufri og tyngende måde.

Psykoterapi handler om at gøre klienten i stand til igen, at vende opmærksomheden væk fra sin egen pinefulde eksistens og ud mod verden og andre mennesker. Psykoterapi handler om at gøre det muligt for klienten at leve igen, mulighed for at beskæftige sig med det der betyder noget.

Relationen mellem klient og terapeut er det bærende grundlag og som mest af alt, har med tryghed at gøre. Biologisk og eksistentielt er det simpelthen for farligt at lægge vores ømmeste sårbarheder, det vi skammer os over eller vores livs mørkeste hemmeligheder, i en andens hænder, hvis relationen ikke føles tryg.

Jeg har den største fokus på dette, velvidende er den trygge relation ikke etableret, så er god terapi umulig.

Terapeutiske Behandlinger
  • Angst