Karin van Everdinck

Everdinck Kunstterapi

Holbergsvej 2 - 4180 Sorø

Præsentation

Kunstterapi er psykoterapi, hvor en skabende proces inddrages for at give dig mulighed for at udtrykke følelser, tanker, sansninger og situationer. Vi undersøger det skabte udtryk sammen og går på opdagelse og i dialog med det. Ofte bringer det dig et dybere sted hen eller skaber mere klarhed og bevidsthed. Jeg tilbyder individuel terapi, gruppeforløb og kreative workshops i Sorø og Roskilde.
Jeg er Diplom Kunstterapeut MPF og neuroaffektiv supervisor og coach, med speciale i behandling af stress, depression, angst, sorg, livskriser og personlighedsforstyrrelser. I kunstterapi arbejder vi psykodynamisk og integrativ (det hele menneske) med den kreative proces. Kunstterapi er til dig, der gerne vil lidt mere end samtaleterapi.

En terapisession starter altid med en samtale. Sammen finder vi ud af, hvad vi skal arbejde med. Undervejs kan vi bruge mindfulness, tegne/maleterapi, ler, dyrekassen (plastdyr til opstillinger) m.m. Du behøver ikke at være kreativ, sessionen tilpasses dine ønsker og behov. Jeg støtter dig hele vejen i din proces. Vi gennemgår det kreative udtryk og går på opdagelse i det, taler om det og relaterer det til din situation. Vi afslutter med en kort samtale om, hvad du har fået ud af sessionen.

Kunstterapi virker frigørende, støttende og udviklende idet den kan sætte forandringsprocesser i gang.

Siden maj 2022 har jeg indgået et samarbejde med Dansk Sundhedssikring DSS. Hvis du er forsikret hos DSS gennem dit arbejde, kan du søge om at få din behandling betalt via din sundhedsforsikring.

Terapeutiske Behandlinger
  • Angst