Psykoterapeut

Frederikshavn

Helle Svendsen

Telefon

Jeg hedder Helle Svendsen, jeg er 45 år, og er uddannet ID integral psykoterapeut, og er samtidig medlem af dansk psykoterapeutforening. Jeg praktiserer i Frederikshavn som psykoterapeut i min egen klinik Terapeutisk rum. Jeg er arbejder primært med individuel terapi, ungeterapi, og forældreterapi. Jeg arbejde med en bred vifte at livsproblematikker, som jeg sammen med mine klienter forsøger at finde langtidsholdbare løsninger på. Det gør vi bl.a. ved at skabe bevidsthed omkring gamle fortællinger, traumer, mønstre, og overbevisninger for derigennem at kunne heale gammel emotionel smerte ved at begynde at tage personligt ansvar for de behov, ønsker og længsler der måtte være. Ligeledes har jeg i min praksis et særligt fokus på angstproblematikker, og hjælper klienter med at blive ven med angsten. Udover min psykoterapeutiske uddannelse har jeg erfaring som frivillig rådgiver i Angstforeningen i mange år, hvor jeg har hjulpet og guidet mange mennesker med angst både børn og voksne. Ligeledes har jeg erfaring som frivillig gruppe terapeut hos Tuba i Aalborg, hvor jeg har været med til at facilitere gruppeterapi til unge mennesker med selvværdsproblematikker.