Dorte Christiansen

Borupvej 25, Snekkerup - 4140 Borup

Præsentation

Psykoterapi med kroppen i fokus – Hesteguidet Terapi

I Brønshøj tilbyder jeg psykoterapi og samtale med kroppen i fokus til børn og voksne, som har brug for støtte igennem kriser og stress, har angstproblematikker, står i svære valgsituationer eller blot ønsker at udfolde og udvikle deres potentiale. Jeg har desuden speciale i graviditet, fødsel og familiedannelse.

Terapeutiske sessioner med heste som hjælpere foregår på Midtsjælland. Hestene har et meget udviklet autonomt nervesystem, som gør dem i stand til at registrere og respondere på ubalancer såvel fysiske som emotionelle.
For det meste arbejder vi fra jorden. Det vil sige, vi står og går sammen med hesten. Vi kan vælge at følge hestens anvisninger og reflektere dens bevægelser, eller vi kan lege og lave øvelser med hesten og lære af, hvordan samarbejdet er. Vi arbejder med hvad nuet tilbyder, så vi må være åbne for, hvad der viser sig.
Sessionerne tilpasses hver enkelt klient, og både børn og voksne kan have glæde af hestenes tilbud om nænsom adgang til bringe balance i krop og psyke

Terapeutiske Behandlinger
  • Angst