Anne Werner Anselmo

Hjemmeside

https://

Præsentation

Jeg er uddannet på Psykoterapeutiske Institut for 12 år siden og har haft egen praksis siden da.
Den filosofi der ligger bag terapien, er at du ikke har en diagnose eller neurose, der gør, at du handler på bestemte måder, men at du gennem livet har oplevet forskellige ting og gjort dig forskellige erfaringer, der bevirker at du handler og tænker som du gør. De kommer til udtryk i hverdagen og står måske i vejen for at du har det godt.

Dine livserfaringer er baggrund for hvordan, du træffer dine beslutninger, de være sig gode eller dårlige, men set udfra den eksistentielle overbevisning, er det stadig dig, der træffer dem.

I terapilokalet taler vi om de fænomener, der viser sig i din situation lige nu og her, og sammen ser vi på hvordan du kan finde ind til den frihed og det ansvar du har for hvordan du vil have det i dit liv.

Det betyder, at jeg arbejder udfra den eksistentielle overbevisning, at psykoterapi ikke opfattes som behandling, men en mulighed for at forstå det ansvar, vi hver især har for vores eget liv. Menneskelivet er ikke en sygdom, der skal behandles, men en mulighed, der kan leves.

Terapeutiske Behandlinger
  • Angst