Uddannelse

Systemisk Institut for Familieterapi, SIF

Ledere

Telefon

SIF uddanner professionelle psykoterapeuter med kompetence til at arbejde med individuel terapi samt par-, familie- og gruppeterapi. Vores grundlæggende referenceramme er den systemiske og narrative tilgang.

Herudover introduceres de studerende i løbet af uddannelsen for en bred vifte af supplerende metoder - såsom traumeterapi, udviklings- og tilknytningspsykologi, EFT, mentaliseringsteori og den neuroaffektive tilgang. Dette giver den SIF-uddannede terapeut mulighed for at identificere og anvende den tilgang, som er mest brugbar og virksom for de mennesker, som han eller hun har i terapi.

Underviserne på SIF er alle uddannede psykoterapeuter eller psykologer. Hvert hold har en gennemgående underviser tilknyttet, som følger de studerende tæt og støtter op om den enkeltes udvikling.

Uddannelsen afvikles som internat i løbet af 8 weekender om året. Denne form giver de studerende et stort og nuanceret kendskab til hinanden samt optimale muligheder for fordybelse og sammenhængende processer

Vores uddannelse tager udgangspunkt i
Systemisk terapi
,