Sommerhilsen fra formanden

Kære medlemmer

Sekretariatet og jeg vil gerne ønske jer alle en god sommer.

Det har været et helt specielt forår, hvor vi alle har arbejdet under helt andre vilkår, end vi ellers kender til. Det har kaldt på styrke og kreativitet.

Spørgeskemaundersøgelse

For et par uger siden udsendte vi en lille spørgeskemaundersøgelse for at høre, hvordan medlemmerne er kommet igennem krisen. Knap 600 medlemmer har svaret på undersøgelsen, og resultaterne viser heldigvis, at de fleste medlemmer er kommet godt igennem krisen, er positive overfor hjælpepakkerne og ser optimistisk på fremtiden.

Online-terapi

Krisen har fået mange til at kaste sig ud i at tilbyde online-terapi og en del af dem oplyser, at det har været en positiv oplevelse, som de har tænkt sig at fortsætte med, som en del af deres tilbud.

Vi besluttede derfor i bestyrelsen, at I som medlemmer skal have muligheden for at tilbyde GDPR-sikret online-samtaler. I samarbejde med firmaet MedConnect, som har udviklet et tilsvarende system til psykologerne, har vi fået udviklet en ny mulighed for dette via Min Psykoterapeut, som I kan læse mere om i dette nyhedsbrev.

Fagligt input

Som noget nyt har vi besluttet, at vi indimellem vil dele ny faglig viden i nyhedsbrevet. I dette nyhedsbrev præsenterer vi Merete Holm Brantbjergs tænkning og metode indenfor stress og traumer.

Kurser og arrangementer

Foreningen har skruet kraftigt op på kurser og arrangementer. Dette tiltag blev i høj grad ramt af coronaen, og alt i foråret måtte aflyses. Vi satser nu på at efteråret giver mulighed for at gennemføre mange af de aflyse kurser og fyraftensmøder – så der venter et efterår med mulighed for masser af viden, og møde med spændende kursus- og oplægsholdere.

Professionsidentitet og generalforsamling

5. september bliver så dagen, hvor vi endelig får mulighed for at fremlægge vores professionsidentitet. Jeg glæder mig meget til at kunne præsentere den for jer. Vores professionsidentitet bliver afsættet for det kommende arbejde i bestyrelse og sekretariat. Der ligger store opgaver foran os i den kommende periode. Det kommer til at stille krav til os i bestyrelsen – og vi er i gang med et uddannelsesprogram for nuværende og kommende bestyrelsesmedlemmer, så vi får en engageret og professionel bestyrelse, der kan løfte opgaverne.

Jeg håber meget, at se jer den 5. september i Odense.

Frivillige

Stor tak til jer frivillige, der gør et stort og engageret arbejde for vores forening. Der er brug for jeres indsats. Og ikke mindst tak til alle jer, der har meldt jer til hotlinen. Det har været indsigtsfuldt og rørende at læse alle jeres tilbagemeldinger. Det er tydeligt – psykoterapeuter MPF gør en forskel!

God sommer til jer alle.

Sommerlukket
Sekretariatet holder ferielukket i uge 28, 29 og 30. Vi er tilbage på kontoret igen den 27. juli, hvis I har brug for at kontakte foreningen.