4 gode råd til din terapeut-profil

 

Her får du 4 gode råd til, hvordan du kan optimere din profil

 

  • Skriv en helt ny tekst
    I fritekstfeltet, hvor du kan præsentere dig selv og hvad du kan tilbyde, er det en god idé at skrive en helt ny tekst, frem for fx at kopiere tekst fra din hjemmeside. Google straffer nemlig sider, der indeholder såkaldt duplicate content (dvs. indhold, der optræder ensartet på flere forskellige sider på nettet) ved at sende siderne længere ned i søgeresultatet. Det kan således både gå ud over din terapeut-profils præstation samt din hjemmesides præstation på Google, hvis de indeholder samme tekst.

 

  • Anvend nøgleord og korte sætninger
    I din tekst kan du med fordel sørge for, at de fleste sætninger ikke er for lange. Google (og brugerne) kan godt lide halv-korte og præcise sætninger, der er lette at læse. Sørg også gerne for, at din tekst indeholder nogle af de nøgleord og vendinger, som du gerne vil findes på, og som du samtidig forestiller dig, at brugeren søger på. For eksempel traumer, sorg, stress osv.

 

  • Et kvadratisk profilbillede
    For at opnå det mest optimale resultat skal dit uploadede profilbillede helst være så kvadratisk som muligt og på mindst 200 x 200 pixels. Er billedet mindre end disse mål (på bare et af leddene), vil der ikke blive genereret et billede i den korrekte størrelse, og systemet vil således indsætte et billede, der er for småt. Billedformatet skal være i JPEG, JPG eller PNG.

 

  • Sørg for, at din klinikadresse er stavet korrekt
    Det kan lyde banalt, men hvis din fysiske klinikadresse ikke præcist matcher den, der er registreret i Danmarks Adresseregister (DAR), kan systemet ikke finde adressen. Og dermed dukker din profil ikke korrekt op i søgeresultaterne, når brugeren søger på fx bynavn, postnummer eller har slået geo-lokationssøgningen* til. Tjek evt. din adresse hos DAR her

 

*Geo-lokationssøgning: Når brugere vil søge efter en psykoterapeut i ”Find psykoterapeut”, får de det som valgmulighed, at søgningen viser de psykoterapeuter, der har klinik tættest på brugerens aktuelle geografiske lokation.