Din terapeutprofil

Her finder du en guide til, hvordan du udfylder og opdaterer din medlemsprofil, herunder dine klinikoplysninger til søgefunktionen 'Find psykoterapeut'

Som medlem af Dansk Psykoterapeutforening har du mulighed for at få din egen terapeut-profil under Find psykoterapeut på foreningens hjemmeside, så klienter og andre let kan finde dig online.

På din profil kan du introducere klienter for dine kompetencer og specialer, indsætte kontaktinfo, foto af dig selv samt link til din hjemmeside mm.

Dit profilbillede og dine klinikoplysninger fra det tidligere system er blevet flyttet med over i det nye system, men som noget nyt kan du vælge fem de problemstillinger og terapiretninger, som du ønsker skal være fremhævet på din profil. Læs mere nedenfor for sat komme i gang.

1. Log ind med din e-mail og password

Log ind med den e-mail du brugte, da du ansøgte om medlemskab. Hvis det er første gang, du logger på systemet, skaæl du trykke "Glemt password". Så får du en mail, hvor du vil blive bedt om at oprette nyt password. Herefter kan du logge ind.

2. Klik på "Min profil" øverst i venstre hjørne

Upload profilbillede

Vælg et profilbillede, hvor man tydeligt kan se dit ansigt og som er i god kvalitet.

Sørg for, at der er god luft rundt om dit ansigt på billedet, da det ellers kan komme til at se en smule klemt ud.

Klik på ’upload’ og find et profilbillede i på din computer. Klik på ’Åbn’.

3. Kontaktoplysninger og password

Tjek, at dine kontaktoplysninger er korrekte og tilføj, hvis der er noget, der mangler. Klik på ’Rediger’ og tilføj dine oplysninger. Når du er færdig med dette, klikker du på ’Gem’. Du kan også skifte password ved at klikke på ’Skift password’.

Feltet "Tillad SMS" behøver du ikke at tage stilling til endnu, da denne funktion ikke er i aktiv brug fra foreningen.

4. Tjek, at din adresse er korrekt

Disse oplysninger er udelukkende til brug af foreningen og vil ikke kunne ses af andre.

Klik på ’Tilføj primær adresse’. Når du har tilføjet eller rettet din adresse, skal du klikke på ’Gem’.

5. Klinikinfo til "Find psykoterapeut"

Her kan du udfylde dine klinikinformationer, klinikadresse, mail, telefonnummer osv., så kommende klienter kan finde dig via søgefunktionen "Find psykoterapeut". Har du mere end én klinik, skal du udfylde ’2. klinikinfo’.

Bemærk, at dette kun er for psykoterapeuter MPF, altså ordinære medlemmer, og således ikke studiemedlemmer.

6. Profilteksten

Her kan du skrive mere om dit virke som psykoterapeut, og hvad du ellers mener dine kommende klienter skal vide om dig og din klinik. En god, præcis og fyldestgørende profiltekst er med til at hjælpe kommende klienter med at vurdere, om de kan få den hjælp, de søger hos dig. Husk at sætte kryds i "Vis klinikinfo".

7. Problemstillinger

Her skal du vælge de fem problemstillinger, du har særlige kompetencer indenfor. Disse kan du udskifte, som du vil. Det er ikke et krav, at de er udfyldt, men det er en stor hjælp for brugeren, at han eller hun hurtigt kan se dine spidskompetencer. Har du andre kompetencer, kan du skrive disse i din profiltekst. Disse vil også være søgbare i søgefunktionen.

Du vælger problemstillingerne ved at klikke på feltet. Der kommer nu en liste op, med de udvalgte problemstillinger. Du vælger ved at klikke på den problemstilling du ønsker. Du skal gøre dette i hvert af de 5 felter.

8. Terapiformer

Under dette punkt skal du ligeledes vælge fem terapiformer, som du arbejder med i dit virke som psykoterapeut. Du vælger som før ved at klikke på feltet og derefter på terapiretningen. Har du andre terapiformer, du ønsker at nævne, kan du skrive disse i din profiltekst. Disse vil også være søgbare i søgefunktionen.

Gemmer automatisk

Når du er færdig med at udfylde, skal du ikke gøre mere. Dine oplysninger gemmes automatisk. Der kan gå op til 5 minutter før dine rettelser under klinikinfo slår igennem på hjemmesiden.

Tak for tålmodigheden - og tak fordi du hjælper os med at lave en brugbar hjemmeside for både dig som medlem og de mulige klienter, som leder efter dig som psykoterapeut.

6 gode råd til din terapeut-profil

Læs vores guide