God påske fra formanden

Kære Kolleger

Ingenting er som det plejer – og alligevel, naturen udenfor har travlt med at gøre sig forårsklar uanfægtet af corona. Og her i sekretariatet arbejder vi også ufortrødent videre, trods de benspænd og aflysninger situationen nu byder.

Først og fremmest, stor tak for det store engagement, I har udvist i forbindelse med vores hotline.

Dejligt, at vi er klar til at vise samfundssind og fællesskab. En fin synliggørelse af vores fag.

Vi satser på at kunne gennemføre generalforsamling den 5. september i Odense – så sæt endelig kryds i kalenderen der.

Jeg havde glædet mig til på generalforsamlingen i marts at kunne præsentere jer for vores første udkast til professionsidentiteten. Det blev så desværre ikke til noget. Derfor lægger vi den nu ud, så I selv kan se den – læs mere herom længere nede i nyhedsbrevet. Vi kan godt være stolte af at være psykoterapeuter MPF.

Vi arbejder også med at gøre politikerne opmærksomme på, at hjælpepakken gerne skulle dække bredere ifht. små virksomheders omkostninger. Selv om disse umiddelbart beløbsmæssigt ser små ud, kan omkostningerne være store nok til at knække små enkeltmandsvirksomheder.

Husk lige at sende jeres oplever under krisen til Susanne van Deurs og tidsskriftet, så vores indsigt kan blive gemt til eftertiden.

I ønskes alle en god påske og pas godt på jer selv. Der er brug for vores indsats!

Glæder mig til vi atter kan ses ude i landet og på generalforsamlingen i september.