Hvad er relevante søgeord?

Når du skriver din tekst, er det en fordel, at du fletter relevante søgeord ind i din tekst. De gode søgeord er dem, som brugerne anvender, når de googler. Hvis du eksempelvis har ’angst’ som dit terapeutiske speciale, er det en god idé at anvende dette ord i din link-tekst.

Men folk, der har brug for hjælp til angst, skriver sandsynligvis ikke kun ’angst’ i Googles søgefelt alene. De googler måske: ’Behandling af angst Aalborg’. Hvis du vil øge chancerne for at findes under denne søgning, kan du således prøve at matche denne søgning ved at skrive: ’Jeg tilbyder behandling af angst fra min klinik i Aalborg’. Her har du flere relevante søgeord med.

For at få inspiration til, hvordan du kan skrive ord som ’angst’ ind i din tekst, kan du med fordel researche på, hvilke ord eller fraser folk ellers googler og evt. bruger af synonymer og/eller i sammenhæng med termen ’angst’.

Vi har samlet en inspirationsliste med søgeord og fraser over de 9 problematikker, som flest medlemmer i Dansk Psykoterapeutforening har angivet som speciale i deres profiler.

Du kan selv researche videre på de ord og terapiformer, du tilbyder hjælp til. Fx via følgende værktøjer:

  • Google Ads
  • Keywordtool.io