Traumer og spirituelle oplevelser

v/ Marianne Bentzen

19 Pladser ledige

v/ Marianne Bentzen, psykoterapeut MPF

Traumatiske begivenheder og livserfaringer efterlader os oftest med smertefulde eller endda ødelæggende personlige eftervirkninger, men kan også indeholde en skjult gave, en døråbning til dybere og bredere bevidsthedsniveauer, som først nu begynder at blive udforsket af videnskaben. På trods af deres forskelle har spirituelle åbninger og traumatiske reaktioner en hel del fælles træk i hjernens og organismens funktion.

I denne workshop vil vi se nærmere på den teori og forskning, som bygger bro mellem traumer og spirituelle oplevelser, og udforske nogle af de metoder og øvelser, der kan hjælpe dybe oplevelser af helhed til at dukke op fra traumatiske tilstande.

Kurset fokuserer på:

• At forstå mere om hvordan traumatiske tilstande og spirituelle oplevelser opstår og integreres i hjernen og organismen
  • At finde veje til at opdage de spirituelle eller helende elementer, der kan være skjult i traumatisk oplevelse
  • At udforske metoder til at fornemme de arketypiske og spirituelle meningslag oftere i vores daglige liv

Undervisningen vil skifte mellem praktiske øvelser, demonstrationsterapi, teoretiske præsentationer og diskussion.

Om underviseren

Marianne Bentzen er certificeret som afspændings – og bevægelsesterapeut 1980 og siden da arbejdet som kropspsykoterapeut og senere som neuroaffektiv psykoterapeut. Hun har i mange år været beskæftiget med efteruddannelser for psykologer, psykoterapeuter og behandlere fra hele verden.

TID:

Tirsdag den 5. oktober 2021 kl. 10.00-17.00
Onsdag den 6. oktober 2021 kl. 09.30-17.30
Torsdag den 7. oktober 2021 kl. 9.30-16.30

STED:

København, nærmere lokation følger

PRIS:

Medlemmer kr. 3.600, ikke-medlemmer kr. 6.000, studie-medlemmer kr. 3.240. Prisen inkluderer morgenmad, frokost og eftermiddagskaffe/te.

Du kan betale med betalingskort eller Mobilepay ved tilmelding. Se yderligere vilkår og betingelser på vores hjemmeside https://psykoterapeutforeningen.dk/vilkaar-og-betingelser/

TILMELDING:

Tilmelding senest 7. september 2021.

Tilmeld dig ved at trykke “Tilmeld dig her” øverst på siden og udfyld formularen.

Arrangementsnummer: 4153

AFBUD:

Du skal være opmærksom på, at du ifølge købeloven har 14 dage til at fortryde din tilmelding til et kursus. Efter 14 dage er din tilmelding bindende, og du hæfter for den fulde kursuspris.

Bliver du forhindret i at deltage, skal du melde afbud til Dansk Psykoterapeutforening før den i programmet angivne tilmeldingsfrist. Så returnerer vi kursusprisen fratrukket kr. 450,- til dækning af administration.

Ved afbud efter datoen for tilmeldingsfristen er der ingen tilbagebetaling.

Din plads kan overføres til en anden deltager uden omkostninger, såfremt du melder det til Dansk Psykoterapeutforening senest 7 dage før kursusstart.

YDERLIGERE OPLYSNINGER:

Dansk Psykoterapeutforening: kontakt@dpfo.dk tlf. 7027 7007