Terapeuten som opmærksom og omsorgsfuld rejsefælle i klientens livshistorie

Dato

Hvor

Knudhule Badehotel, Randersvej 88-90, 8680 Ry

20 Pladser ledige

v/ Inge Farup, cand.mag., psykoterapeut MPF, certificeret SE©-terapeut. Leder af Nordisk institut for Psykoterapi

Det er kvaliteten i mødet mellem terapeut og klient samt terapeutens nærvær med og særlig opmærksomhed på klienten, der er omdrejningspunkt for kurset.

Et menneskes tilknytningsmønster er afgørende for, hvordan klienten møder andre mennesker og situationer. Tilknytningsmønstret er resultatet af mønstrene i familien i klientens tidlige barndom og en del af den personlighed, som klienten udvikler og bygger sit liv på. Der kan have været vanskeligheder, fx mangel på omsorg og opmærksomhed, som igennem det terapeutiske møde kan genoprettes, så klienten kommer i ægte og varig kontakt med tillid til sig selv og sine omgivelser og med sine evner og muligheder.

Dette gøres gennem terapeutens nærvær og opmærksomhed på kropssansninger helt ned i de små og tilsyneladende ubetydelige detaljer. Når disse integreres i klientens bevidsthed, bliver det muligt at bearbejde selv gamle chok og traumer, som har sat sig i krop og personlighed som fx angst, undgåelser, hæmninger og et ukontrolleret temperament.

Vi vil komme ind på kroppen og kropssansninger, de tre hjerner, den neuroaffektive betydning af relationer samt forankring af ressourcer.

Vi vil, i det omfang tiden tillader det, komme ind på det særlige omkring chok og traumer, og hvordan og hvorfor det er nødvendigt at møde disse på en særlig terapeutisk måde.

Kurset vil være opbygget af demoterapier, teori og øvelser.

Om underviseren

Inge Farup

Inge Farup er cand. mag., Psykoterapeut MPF, SE© -practitioner (Peter Levines Somatic Experiencing). Hun har undervist i psykoterapi siden 1992. Først under Folkeuniversitetet i Aalborg, men da kriterierne og dermed eksamen kom, oprettede hun sammen med et par kolleger Nordisk Institut for Psykoterapi, hvor de har uddannet psykoterapeuter MPF i Aalborg og på Færøerne.

Sideløbende har hun hele tiden haft klienter – bl.a. igennem 18 år i Psykologhuset Vesterport, indtil hun valgte at tage sin praksis hjem.

TID

Tirsdag den 29. september kl. 10.00-17.00 til onsdag den 30. september kl. 9.00-16.00

STED

Knudhule Badehotel, Randersvej 88-90, 8680 Ry

PRIS

Medlemmer kr. 2.400

Studiemedlemmer kr. 2.160

Ikke-medlemmer kr. 4.000

Prisen inkluderer morgenmad, frokost og eftermiddagskaffe/te.

Der er mulighed for at vælge overnatning på Knudhule Badehotel mellem kursusdagene. Det koster 799 kr. for en overnatning inkl. aftensmad. Overnatning bestilles via sekretariatet på kontakt@dpfo.dk. Der afregnes direkte med Knudhule Badehotel ved afrejse.

Du kan betale med betalingskort ved tilmelding. Se yderligere vilkår og betingelser

TILMELDING

Tilmelding senest 18. februar 2020.

Tilmeld dig ved at trykke “Tilmeld dig her” øverst på siden og udfyld formularen.

Arrangementsnummer: 4429

AFBUD

• Du skal være opmærksom på, at du ifølge købeloven har 14 dage til at fortryde din tilmelding til et kursus. Efter 14 dage er din tilmelding bindende, og du hæfter for den fulde kursuspris.
  • Bliver du forhindret i at deltage, skal du melde afbud til Dansk Psykoterapeutforening før den i programmet angivne tilmeldingsfrist. Så returnerer vi kursusprisen fratrukket kr. 450,- til dækning af administration.
  • Ved afbud efter datoen for tilmeldingsfristen er der ingen tilbagebetaling.
  • Din plads kan overføres til en anden deltager uden omkostninger, såfremt du melder det til Dansk Psykoterapeutforening senest 7 dage før kursusstart.

YDERLIGERE OPLYSNINGER

Dansk Psykoterapeutforening: kontakt@dpfo.dk tlf. 7027 7007