UDSKUDT: Seksualitetens betydning i psykoterapien

,

Hvor

VENTELISTE

Dette kursus / fyraftensmøde er desværre overtegnet, men du har mulighed for at komme på venteliste ved at sende en mail til kontakt@dpfo.dk

v/ Marianne Gutte, psykoterapeut og klinisk sexolog

Behandlere, psykoterapeuter som psykologer taler sjældent seksualitet med deres klienter. På trods af at seksualitet er et basalt behov og en del af menneskets helse. Der kan for mange være barrierer forbundet med at italesætte seksualitet. Det kan skyldes manglende viden, manglende sprog og ikke mindst anerkendelse af egen seksualitet.

Seksualiteten har betydning for evnen til at kunne skabe nærhed og kærlighed. Den har betydning i relationen til andre, og skal derfor være en del af en terapeutisk proces. Oplægget vil give indsigt og redskaber i forhold til hvordan vi som terapeuter kan inddrage seksualiteten som et vigtigt element i terapien.

Oplægget har følgende overskrifter:

• Indsigt i seksualitetens betydning for mennesket, historisk, kulturelt, psykologisk etc.
  • Redskaber til at få en faglig indsigt og viden om seksualitet
  • Viden om den sunde seksuelle dannelse
  • Indsigt og redskaber til at kunne arbejde terapeutisk med mennesker og deres seksualitet

Om underviseren

Marianne Gutte er klinisk sexolog fra Dansk Forening for Klinisk Sexologi og psykoterapeut fra Hildebrandt Instituttet og Århus Psykoterapeutisk Institut. Privat praktiserende sexolog og underviser på blandt andet medicinstudiet og sygeplejeuddannelsen. Hun har mange års erfaring som pædagog og som konsulent i Socialstyrelsen, hvor hun har arbejdet med udsatte grupper. Hun er i øjeblikket ansat som projektleder i organisationen Kvisten, hvor hun arbejder med voksne med senfølger af seksuelle overgreb.

TID

Torsdag d. 12. marts 2020 kl. 17.00 – 20.00

STED

EFT-Instituttet, Borgergade 28, 2. sal, København K

PRIS

Kr. 150,-

Du kan betale med betalingskort eller MobilePay ved tilmelding. Se yderligere vilkår og betingelser.

TILMELDING

Tilmeld ved at trykke “Tilmeld dig her” øverst på siden og udfyld formularen.

Det er muligt at deltage uden tilmelding, hvis der er plads.

Arrangementsnummer: 4146

AFBUD

• Når du tilmelder dig et fyraftensmøde, skal du være opmærksom på, at din tilmelding er bindende og du hæfter for den fulde betaling. Ved afbud til fyraftensmøde er der ingen tilbagebetaling.
  • Aflyses fyraftensmødet/foredraget, tilbagebetales eller overflyttes din betaling til et andet arrangement.
  • Bemærk, at du ved visse fyraftensmøder kan blive opkrævet et gebyr ved udeblivelse eller for sen afmeldelse. Dette vil i så fald fremgå under ”Afbud” på info-siden om det pågældende fyraftensmøde.
  • Din plads kan overføres til en anden deltager uden omkostninger, såfremt du melder det til Dansk Psykoterapeutforening senest 7 dage før fyraftensmødets start.

YDERLIGERE OPLYSNINGER

Dansk Psykoterapeutforening: kontakt@dpfo.dk eller tlf. 7027 7007