Sandplay og historiefortælling

Hvor

Yes2Life, Nygade 31B, 1. sal, 8600 Silkeborg

10 Pladser ledige

v/ Inge Konge Ludvigsen, Integreret Psykoterapeut (MPF, EAP)

Sandplay-terapi foregår i et rum med to sandkasser; en med tørt sand og en med vådt sand. Der er hylder med små symboler og figurer, der repræsenterer en symbolrigdom, så både det indre og ydre live kan symboliseres.

Ved at arbejde med symbolfigurerne i sandet etableres et terapeutisk rum, hvor følelsesmæssige erfaringer, som er svære at fortælle om, nænsomt kan synliggøres og bearbejdes.
Det symbolske sprog, er det sprog vi møder i drømme, i det ubevidste. Klienten udtrykker, bearbejder og skaber forandringer gennem legen i sandet. Legen hjælper klienten tilbage til sig selv, man kan sige, at klienten ”skaber sig selv på ny”. Teorien om, at alle, selv mindre børn, gennem symbolisering kan reorganisere en stærkere indre kerne (identitet) og udvikle en mere velafbalanceret psyke, er baseret på C.G. Jungs analytiske psykologi.

Metoden anvendes i dag både til børn og voksne samt i familiebehandling. Sandplay-metoden er en efteruddannelse for privatpraktiserende psykologer og psykoterapeuter.

Inge Konge Ludvigsen vil på dette fyraftensmøde fortælle om sandplay-metoden og give eksempler fra klientcases. Som deltager får du mulighed for selv at opleve en symbolisering med figurerne.

Om underviseren

Inge Konge Ludvigsen, Integreret Psykoterapeut (MPF, EAP) og stifter af Yes2Life ApS. Inge har arbejdet med sandplay siden 2004 og er bl.a. uddannet af Rita Ebbesen, Lisbet Myers og Tove Hvid

TID

Tirsdag d. 8. oktober kl. 17.00 – 20.00

STED

Yes2Life, Nygade 31B, 1. sal, 8600 Silkeborg (indgang gennem gitterport)

PRIS

Kr. 150,-

Du betaler med betalingskort ved tilmelding. Se yderligere vilkår og betingelser.

TILMELDING

Tilmeld ved at trykke “Tilmeld dig her” øverst på siden og udfyld formularen.

Det er muligt at deltage uden tilmelding, hvis der er plads.

Arrangementnummer: 4426

AFBUD

• Når du tilmelder dig et fyraftensmøde, skal du være opmærksom på, at din tilmelding er bindende og du hæfter for den fulde betaling. Ved afbud til fyraftensmøde er der ingen tilbagebetaling.
  • Aflyses fyraftensmødet/foredraget, tilbagebetales eller overflyttes din betaling til et andet arrangement.
  • Bemærk, at du ved visse fyraftensmøder kan blive opkrævet et gebyr ved udeblivelse eller for sen afmeldelse. Dette vil i så fald fremgå under ”Afbud” på info-siden om det pågældende fyraftensmøde.
  • Din plads kan overføres til en anden deltager uden omkostninger, såfremt du melder det til Dansk Psykoterapeutforening senest 7 dage før fyraftensmødets start.

YDERLIGERE OPLYSNINGER

Dansk Psykoterapeutforening: kontakt@dpfo.dk eller tlf. 7027 7007