Organisationer set i et systemisk og dynamisk perspektiv

v/ Lene Holmsgaard

20 Pladser ledige

Organisationer set i et systemisk og dynamisk perspektiv

v/Lene Holmsgaard, advokat, konfliktmægler og superviser

Systemisk organisationsopstilling er en fænomenologisk metode, der viser hvordan skjulte negative dynamikker i en organisation kan give ubalancer i nutiden og afstedkomme, at mennesker i organisationer ikke trives.

Bert Hellinger – tysk filosof  siger, sammen med flere, der har arbejdet med forandringsprocesser i organisationer: at når mennesker og begivenheder (ex.vis. fyringer/nedlæggelse af afdelinger) er eskluderet, så virker det som om, at bruddet på integritet er utåleligt. Og hvis noget er eskluderet og uerkendt, vil mennesker, der kommer til senere, være loyale og hemmeligt repræsentere dem/det.

Systemet vil simpelthen gentage dynamikken i et forsøg på at huske, hvad der er blevet eskluderet, indtil de eller deres bidrag er blevet anerkendt og fået sin plads. Så vi kigger på roller og funktioner i stedet for på personer.

Lene Holmsgaard vil på kurset fortælle om de tre “naturlove”, der er vigtige at kende for at kunne identificere de 7 skjulte dynamikker, og om hvordan man kan arbejde med dem i praksis. Deltagerne vil gå fra kurset med viden om, hvordan man konkret kan hjælpe mennesker, der har problemer på deres arbejde med at “se”,  hvordan deres organisations historie har indvirkning på dem og deres arbejdsliv.

Om underviseren

Lene Holmsgaard er advokat, uddannet i systemisk familie-og organisationsopstilling og mangeårig konfliktmægler og superviser. Hun er medstifter af Center for konfliktløsning, hvor hun har været faglig leder, og hun har udviklet og undervist i centrets mæglingsuddannelse og grunduddannelse i konfliktløsning.

Derudover er hun medstifter af Institut for Diapraxis, hvor hun underviser og leder mæglende udviklingsprocesser i organisationer. Hun underviser blandt andet tillidsrepræsentanter hos Akademikerne (AC) og har udviklet en uddannelse for familieterapeuter og socialrådgivere, der har ført til oprettelse af et konfliktmæglerkorps i kommuner i forbindelse med familiesager.

TID

26. – 27. april 2022

STED

Hos Norup, Roskildevej 46, 2000 Frederiksberg

PRIS

Medlemmer kr. 2.400, studie-medlemmer kr. 2.160, ikke-medlemmer kr. 4.000. Prisen inkluderer morgenmad, frokost og eftermiddagskaffe/te.

Du betaler med betalingskort ved tilmelding. Se yderligere vilkår og betingelser.

TILMELDING

Tilmelding senest 22. marts 2022

Tilmeld dig ved at trykke “Tilmeld dig her” øverst på siden og udfyld formularen.

Arrangementsnummer: 4159

AFBUD

• Du skal være opmærksom på, at du ifølge købeloven har 14 dage til at fortryde din tilmelding til et kursus. Efter 14 dage er din tilmelding bindende, og du hæfter for den fulde kursuspris.
  • Bliver du forhindret i at deltage, skal du melde afbud til Dansk Psykoterapeutforening før den i programmet angivne tilmeldingsfrist. Så returnerer vi kursusprisen fratrukket kr. 450,- til dækning af administration.
  • Ved afbud efter datoen for tilmeldingsfristen er der ingen tilbagebetaling.
  • Din plads kan overføres til en anden deltager uden omkostninger, såfremt du melder det til Dansk Psykoterapeutforening senest 7 dage før kursusstart.

YDERLIGERE OPLYSNINGER

Dansk Psykoterapeutforening: kontakt@dpfo.dk tlf. 7027 7007