Introduktionskursus i TRE

Hvor

Roskildevej 46, 2000 Frederiksberg

8 Pladser ledige

v/ Michael Nissen, autoriseret psykolog, trainer i TRE®, bioenergetisk psykoterapeut

TRE® (spændings- og traumeforløsende øvelser) er en simpel metode udviklet af David Berceli til at forløse kroniske spændinger, stress og traumer. Metoden består af syv øvelser, der aktiverer kroppens evne til at ryste eller vibrere. Denne evne kaldes neurogen tremor. Øvelserne bruges til lette stræk af kroppen for at aktivere vibrationerne. Alle pattedyr benytter denne evne til at komme af med overskydende spænding fra stress og traumer. TRE® bliver brugt af tusindvis af mennesker i hele verden til at komme af med kroniske spændinger, traumer og stress, men TRE® kan også bruges til at komme af med lettere stress og spænding, der bygger sig op i hverdagen.

Fysiske og psykiske traumer:

TRE® baseres på nyere forskning som viser, at stress- og traumereaktioner både ytrer sig psykisk og fysisk. TRE® øger kroppens modstandskraft og giver en dybdeafspænding, som er kroppens naturlige måde at sænke stressniveauet. Metoden øger desuden personens selvregulering. TRE® kan både bruges til fysiske og psykiske traumer. Når kroppens rysten eller vibreren aktiveres i sikre og kontrollerede omgivelser, vil kroppen og psyken kunne komme tilbage i naturlig balance.

Kursets forløb:

Deltagerne prøver at ryste to gange om dagen og vil derved få en grundig indføring i TRE til eget brug. Derudover vil der blive gennemgået teori om TRE og nyere traumeforskning. Hvis man vil uddanne sig til TRE provider, kan kurset bruges som første modul på uddannelsen.

Om underviseren

Michael Nissen er autoriseret psykolog, trainer i TRE®, bioenergetisk psykoterapeut, folkeskolelærer med linjefag i idræt og musik. Han arbejder i sin private praksis og i Scleroseforeningen.

TID

Lørdag den 7. september 2019 og søndag den 8. september 2019 kl. 10.00-17.30

STED

Manuvision, Bernhard Bangs Allé 25, 2., 2000 Frederiksberg

PRIS

Medlemmer kr. 2.400, ikke-medlemmer kr. 4.000, studie-medlemmer kr. 2.160.

Du kan betale med betalingskort ved tilmelding. Se yderligere vilkår og betingelser

TILMELDING

Tilmelding senest 2. september 2019.

Arrangementsnummer: 4141

AFBUD

• Du skal være opmærksom på, at du ifølge købeloven har 14 dage til at fortryde din tilmelding til et kursus. Efter 14 dage er din tilmelding bindende, og du hæfter for den fulde kursuspris.
  • Bliver du forhindret i at deltage, skal du melde afbud til Dansk Psykoterapeutforening før den i programmet angivne tilmeldingsfrist. Så returnerer vi kursusprisen fratrukket kr. 450,- til dækning af administration.
  • Ved afbud efter datoen for tilmeldingsfristen er der ingen tilbagebetaling.
  • Din plads kan overføres til en anden deltager uden omkostninger, såfremt du melder det til Dansk Psykoterapeutforening senest 7 dage før kursusstart.

YDERLIGERE OPLYSNINGER

Dansk Psykoterapeutforening: kontakt@dpfo.dk tlf. 7027 7007