Indføring i familieopstilling

v/ Ele Bonde

Plads ledig

v/Ele Bonde, familieopstiller

Med “familieopstilling” undersøger vi, hvordan problemer, som er genereret i vores slægt, kan relateres til vores egen tilværelse. Det kan give os nye indsigter.

Måden hvorpå vi er forbundet til vores slægt, kan have afgørende betydning i forhold til traumer og skyld. Det at se på oplevelser, der har at gøre med vores eget liv i sammenhæng med vores slægt, kan hjælpe os til forsoning og heling.

Metoden i familieopstilling er systematisk fænomenologisk.

Den praksis har lært os om vores forbundethed til slægten og om, hvordan vi kan arve følelser, levevis, traumer, sygdomme m.m. Vores slægt kan ses som et gennemgribende solidarisk system, og der kan ligge en forløsning i at se egne uforløste og sårede følelser både i lyset af slægtshistorien og ved den plads, vi har indtaget i familien.

På kurset vil Ele Bonde tale om de grundlæggende erfaringer, familieopstillere har gjort siden 1970’erne, hvor den tyske psykoanalytiker Bert Hellinger udviklede metoden.

At lave en familieopstilling betyder, at vi helt konkret opstiller medlemmer af slægten gennem en stedfortrædende repræsentation med deltagelse af seminarets deltagere.

Forskningen har bekræftet holdbarheden af den stedfortrædende repræsentation. Vi ved ikke præcist, hvorfor det virker.

Kurset vil være en kombination af praksis – hvor vi laver opstillinger af nogle af deltagernes slægt – og teori baseret på erfaringerne gennem årene.

Vi vil forholde os til spørgsmål som:

• Hvad skal der til for at kunne leve med sin egen slægt som en kilde?
  • Hvordan kan ens rødder i slægten blive til rødder for vækst i eget liv?

Om underviseren

Ele Maria Gabriele Bonde er uddannet som familieopstiller i Tyskland og medlem af DGfS (Deutsche Gesellschaft für Systemaustellungen). Er desuden cand.phil. i musik og læreprocesser og uddannet som lærer i bibelterapeutisk samspil, som handler om eksistens og tro og forfatter til bogen ”Ansigtets gåde”. Arbejder i egen praksis.

TID

Torsdag den 25. og fredag den 26. februar 2021

Den 25. februar kl. 10.00-17.00
Den 26. februar kl. 9.00-16.00

STED

Knudhule Badehotel, Randersvej 88, Ry

PRIS

Medlemmer kr. 2.400, ikke-medlemmer kr. 4.000, studie-medlemmer kr. 2.160. Prisen inkluderer morgenmad, frokost og eftermiddagskaffe/te.

Der er mulighed for at vælge overnatning på Knudhule Badehotel mellem kursusdagene. Det koster 799 kr. for en overnatning inkl. aftensmad. Overnatning bestilles via sekretariatet på kontakt@dpfo.dk. Der afregnes direkte med Knudhule Badehotel ved afrejse.

Du kan betale med betalingskort ved tilmelding. Se yderligere vilkår og betingelser på vores hjemmeside

TILMELDING

Tilmelding senest 21. januar 2021

Tilmeld dig ved at trykke “Tilmeld dig her” øverst på siden og udfyld formularen.

Arrangementsnummer: 4432

AFBUD

Du skal være opmærksom på, at du ifølge købeloven har 14 dage til at fortryde din tilmelding til et kursus. Efter 14 dage er din tilmelding bindende, og du hæfter for den fulde kursuspris.

Bliver du forhindret i at deltage, skal du melde afbud til Dansk Psykoterapeutforening før den i programmet angivne tilmeldingsfrist. Så returnerer vi kursusprisen fratrukket kr. 450,- til dækning af administration.

Ved afbud efter datoen for tilmeldingsfristen er der ingen tilbagebetaling.

Din plads kan overføres til en anden deltager uden omkostninger, såfremt du melder det til Dansk Psykoterapeutforening senest 7 dage før kursusstart.

YDERLIGERE OPLYSNINGER

Dansk Psykoterapeutforening: kontakt@dpfo.dk tlf. 7027 7007