IFS som individuel- og parterapeutisk metode

Dato

Hvor

Hotel Skibelund Krat, Skibelund Krat 4, 6600 Vejen

Underviser

v/ John Hjarsø Mortensen

28 Pladser ledige

Hvis du savner ny inspiration og vil løfte din terapeutisk effektivitet med både individuelle klienter og par så er dette 2-dages kursus en enestående mulighed

v/ cand.psych.aut. John Hjarsø Mortensen

Teknikkerne virker med individer, par, familier, børn og har vist sig effektive i forhold til alvorlige traumer såvel som med mere generelle psykiske og fysiske udfordringer. Det der især har fanget terapeuters opmærksomhed, er metodens praktiske anvendelighed, det optimistiske menneskesyn og den radikalt klientcentrerede tilgang.

Internal Family Systems Therapy (IFS) har inspireret psykologer og terapeuter verden over.

Dette er, hvad de beretter:

• Metoden er relativ let at lære sig,
  • Begreberne og interventionerne lader sig nemt integrere med de metoder jeg i forvejen behersker, -med IFS er jeg blevet en markant mere effektiv terapeut. Og mine klienter giver mig ret
  • Metoden hjælper mig med at forblive nærværende og centreret, selv på dårlige dage
  • Mine klienter bliver hurtigt i stand til at selvregulere og mentalisere

Du vil gå hjem med:

• en ny praktisk anvendelig model over psyken som du allerede næste dag kan afprøve i klinikken
  • nogle nye interventioner, som du med sikkerhed kan væve ind i den metodik, du i forvejen arbejder ud fra
  • inspiration til at inkludere en kropsspirituel dimension på en konkret oplevelsesorienteret måde alle klienter kan være med på

På kurset vil du blive introduceret til de basale IFS-begreber og en IFS-inspireret model af psyken, som du med det samme vil få glæde af i klinikken. Modellen vil blive relateret til nyere hjerneforskning, særligt Interpersonel Neurobiology. Desuden trækkes der tråde til kropsspiritualitet og compassion-orienterede tilgange.

Du vil få lejlighed til at træne basale, men meget effektive IFS-interventioner som du uden tvivl kan inddrage i dit terapeutisk arbejde efter workshoppen.

På første kursusdag vil fokus særligt være på IFS med individuelle klienter og på dag 2 vil vi gradvist vende opmærksomheden mod effektivisering af terapeutisk arbejde med par. Det er komplekst at have et par i klinikken og særligt udfordrende bliver det hvis parret har høj reaktivitet. Her kan IFS tilbyde nogle interventioner, der effektivt både forebygger og bremser reaktiviteten.

Om underviseren

Din underviser på workshoppen er cand.psych.aut. John Hjarsø Mortensen. John er Dekan og klinisk træner i fakultetet I Imago International Training Institute (IITI) og er pt. I gang med at skrive PhD om udvikling af terapeuters relationelle kompetencer.

Han uddanner Imagoparterapeuter i norden og afholder advanced workshops over hele verden. Som terapeut og lærer er han kendt for sin særlige evne til at integrere teoretiske og metodiske universer. Hans undervisning er personlig, nærværende og foregår altid i dialog med deltagerne. John har praktiske uddannelser og kurser indenfor IFS, Somatic Experiance, Systemterapi, Narrativ terapi, EFT, Psykoanalyse og Imago Relationsterapi.

DATO

Torsdag, d. 8. september 2022, kl. 9.00 – 16.00

Fredag, d. 9. september 2022, kl. 9.00 – 16.00

STED

Hotel Skibelund Krat
Skibelund Krat 4
6600 Vejen

Det er muligt at bestille overnatning. Dette skal ske ved direkte henvendelse og afregning til Hotel Skibelund Krat.

PRIS

Medlemmer kr. 2.700
Studie-medlemmer kr. 2.430
Ikke-medlemmer kr. 4.500.

Prisen inkluderer morgenmad, frokost og eftermiddagskaffe/te.

Du betaler med betalingskort ved tilmelding. Se yderligere vilkår og betingelser.

TILMELDING

Tilmelding senest 4. august 2022.

Tilmeld dig ved at trykke “Tilmeld dig her” øverst på siden og udfyld formularen.

Arrangementsnummer: 4519

AFBUD

• Du skal være opmærksom på, at du ifølge købeloven har 14 dage til at fortryde din tilmelding til et kursus. Efter 14 dage er din tilmelding bindende, og du hæfter for den fulde kursuspris.
  • Bliver du forhindret i at deltage, skal du melde afbud til Dansk Psykoterapeutforening før den i programmet angivne tilmeldingsfrist. Så returnerer vi kursusprisen fratrukket kr. 450,- til dækning af administration.
  • Ved afbud efter datoen for tilmeldingsfristen er der ingen tilbagebetaling.
  • Din plads kan overføres til en anden deltager uden omkostninger, hvis du melder det til Dansk Psykoterapeutforening senest 7 dage før kursusstart.

YDERLIGERE OPLYSNINGER

Dansk Psykoterapeutforening: kontakt@dpfo.dk tlf. 7027 7007