Foredrag om traumer og regulering af nervesystem, baseret på SE-metoden

5 Pladser ledige

Foredrag om traumer og regulering af nervesystem, baseret på SE-metoden

v/ Carsten Møller, SE traumeterapeut og underviser

Traumer aktiverer de instinktive lag i nervesystemet og viser sig ved et højt alarmberedskab i kroppen. Det forandrer den måde vi oplever verden på. Det kan forstyrre søvn og følges ofte af belastende erindringer og tanker.

Følelserne er præget af hjælpeløshed, angst og vrede. Dette skaber en stærk og mærkbar resonans hos de professionelle, der møder traumatiserede mennesker i deres arbejde.

SE-traumeterapi er udviklet af amerikaneren Peter Levine. Stephen Porges’ Polyvagale teori, som er det neuropsykologiske grundlag for Peter Levines traumeforståelse vil også blive inddraget i oplægget.

Vi vil berøre følgende emner:

• Hvad er et traume?
  • Nervesystemets reaktioner, kamp/flugt/frys og dissociation – hvordan arbejde med det?
  • Hvordan vi regulerer vores egen arousal og emotionelle tilstand i mødet med mennesker, der er præget af traumatiske oplevelser?
  • Hvad nu hvis det er børn som er traumatiserede?

Om underviseren

Carsten Møller er uddannet Somatic Experiencing Practitioner og regressionterapeut og laver terapi med børn, unge og voksne. Terapien med børn tager udgangspunkt i det ressourcefyldte og legen.

Carsten laver kurser for fagpersoner om hvordan man kan styrke egen robusthed og også kurser i REGEL (REgulering GEnnem Leg) om hvordan man gennem leg og aktiviteter kan understøtte børns selvregulering. Endelig laver Carsten også kursusdage og oplæg for institutioner, skoler, forældre, PPR mm. om ovenstående.

Endvidere er Carsten medskaber af dialogværktøjet FACE:IT. FACE:IT har vist sig meget brugbart ift. at arbejde med børns følelsesmæssige udvikling, træning af empati og konfliktløsning såvel indenfor normal- som specialområdet.

Mere info om Carsten kan findes på www.mererobust.dk

TID:

Mandag, d. 21. marts 2022 kl. 17.00 – 19.00

STED:

Billund Centret, Hans Jensensvej 6, 7190 Billund

PRIS:

Medlemmer kr. 150,00, studie-medlemmer kr. 150,00, ikke-medlemmer kr. 300,00. Prisen inkluderer en let forplejning.

Du betaler med betalingskort ved tilmelding. Se yderligere vilkår og betingelser.

TILMELDING:

Tilmeld ved at trykke “Tilmeld dig her” øverst på siden og udfyld formularen.

Det er muligt at deltage uden tilmelding, hvis der er plads.

Arrangementsnummer: 4517

SENESTE TILMELDING:

1. februar 2021

AFBUD:

• Når du tilmelder dig et fyraftensmøde, skal du være opmærksom på, at din tilmelding er bindende og du hæfter for den fulde betaling. Ved afbud til fyraftensmøde er der ingen tilbagebetaling.
  • Aflyses fyraftensmødet/foredraget, tilbagebetales eller overflyttes din betaling til et andet arrangement.
  • Bemærk, at du ved visse fyraftensmøder kan blive opkrævet et gebyr ved udeblivelse eller for sen afmeldelse. Dette vil i så fald fremgå under ”Afbud” på info-siden om det pågældende fyraftensmøde.
  • Din plads kan overføres til en anden deltager uden omkostninger, såfremt du melder det til Dansk Psykoterapeutforening senest 7 dage før fyraftensmødets start.

YDERLIGERE OPLYSNINGER:

Dansk Psykoterapeutforening: kontakt@dpfo.dk eller tlf. 7027 7007