Brug af drømmearbejde i psykoterapi

17 Pladser ledige

Brug af drømmearbejde i psykoterapi

v/ psykoterapeut MPF Janne Oreskov

På dette 2-dages kursus om arbejde med klientens drømme i din psykoterapeutiske praksis vil du få forskellige indgange og metoder til at arbejde med drømme.

Drømme er budskaber om, hvad der fylder på et ubevidst plan, og de peger ikke blot på problematikker men også på løsninger og ressourcer. Drømme kan kun forstås ud fra drømmerens perspektiv, men drømmeren kan let selv blive ledt på vildspor af sin bevidste forståelse. Som terapeut får du via drømmene vigtig information om nogle af de problematikker og ressourcer, drømmeren måske endnu ikke har fået øje på. Du får på den måde ledetråde til at intervenere og støtte din klient på et dybere plan, og det kan være både rørende, sjovt og meget mere.

Vi vil på kurset arbejde oplevelsesorienteret med flere forskellige metoder til drømme- og fantasiarbejde (visualiseringer/symboler), hvordan du kan undersøge drømmen sammen med klienten, og hvad du kan være opmærksom på.

For at kunne lære metoderne er det nødvendigt med drømme, vi kan arbejde med, derfor skal du tage en drøm eller to og gerne flere med til kurset. Du får via at arbejde med dine egne drømme erfaringer og oplevelser med de forskellige metoder og tilgange til drømmearbejdet. Der vil kun være lidt teori, hovedvægten er på at få praktiske erfaringer med drømmearbejde via øvelser, dialog og demonstrationer.

Om underviseren

Janne Oreskov er selvstændig psykoterapeut MPF og arbejder med individuel terapi, emotionsfokuseret parterapi, skriver artikler og holder kurser og oplæg.

Udover specialet ”Skam” har hun en række forskellige metoder til arbejdet med drømme og det ubevidste fra både Jørgen Groth og Vedfelt instituttet.

Hun er oprindelig Oplevelsesorienteret psykoterapeut fra PI i 2008, og har siden tilegnet sig en række øvrige terapeutiske uddannelser som f.eks. mindfulnessterapeut, NAP, NARM og Emotionsfokuseret parterapeut. Hun har tidligere arbejdet i bl.a. socialpsykiatrien og som frivillig i TUBA, LMS og Kræftens Bekæmpelse og været medlem af Dansk Psykoterapeutforenings etikudvalg.

Fredag, d. 16. september 2022, kl. 10.00 – 17.00

Lørdag, d. 17. september 2022, kl. 09.00 – 16.00

Hos Norup
Roskildevej 46

Medlemmer kr. 2.400, studie-medlemmer kr. 2.160, ikke-medlemmer kr. 4.000.

Prisen inkluderer en let forplejning i form af et stykke morgenbrød, frokostsandwich samt kaffe/te.

Du betaler med betalingskort ved tilmelding. Se yderligere vilkår og betingelser.

Tilmelding senest 15. august 2022

Tilmeld dig ved at trykke “Tilmeld dig her” øverst på siden og udfyld formularen.

Arrangementsnummer: 4165

Antal pladser

Max. 20

AFBUD

• Du skal være opmærksom på, at du ifølge købeloven har 14 dage til at fortryde din tilmelding til et kursus. Efter 14 dage er din tilmelding bindende, og du hæfter for den fulde kursuspris.
  • Bliver du forhindret i at deltage, skal du melde afbud til Dansk Psykoterapeutforening før den i programmet angivne tilmeldingsfrist. Så returnerer vi kursusprisen fratrukket kr. 450,- til dækning af administration.
  • Ved afbud efter datoen for tilmeldingsfristen er der ingen tilbagebetaling.
  • Din plads kan overføres til en anden deltager uden omkostninger, såfremt du melder det til Dansk Psykoterapeutforening senest 7 dage før kursusstart.

YDERLIGERE OPLYSNINGER

Dansk Psykoterapeutforening: kontakt@dpfo.dk tlf. 7027 7007