Stil op til Etikudvalget

På generalforsamlingen skal der vælges nye medlemmer til foreningens Etikudvalg. For at blive medlem af Etikudvalget skal du godkendes af bestyrelsen, der så indstiller dig til valg på generalforsamlingen 2021.

Om Etikudvalgets arbejde

Som medlem af Etikudvalget bidrager du til et helt centralt arbejde i foreningen, idet du er med til at vejlede samt håndhæve de høje etiske krav, foreningen stiller til både individuelle medlemmer samt de uddannelsesinstitutioner, Dansk Psykoterapeutforening har godkendt.

Etikudvalget mødes ca. én gang om måneden i foreningens lokaler på Vandkunsten i København, hvor gruppen sammen behandler og afgør klagesager. Under corona-pandemien foregår alt dog online. Mellem møderne indebærer arbejdet kontakt med medlemmer og potentielle klagere, forberedelse til møderne samt en del læsestof. Du skal være indstillet på, at arbejdet til tider er tidskrævende. Opgaven er honoreret med et mindre beløb.

Opgaverne i Etikudvalget er både udfordrende, lærende og givende. De stiller krav til dine erfaringer, faglighed, personlige evne til at kunne operere sagligt i et dilemmafyldt område, hvor meget står på spil.

Kvalifikationer

For at blive medlem af Etikudvalget skal du godkendes af bestyrelsen, der så indstiller dig til valg på generalforsamlingen 2021. Kravene er, at du:

• Er fagligt erfaren og vidende om etiske dilemmaer
  • Har en bred erfaring svarende til mindst seks års fuldtidsarbejde som psykoterapeut
  • Har erfaring med praktisk sagsbehandling og myndighedsansvar
  • Kan formulere formelle skriftlige dokumenter
  • Har let ved at begå dig digitalt og bruge it-systemer

Ansøg

Send en kort skriftlig ansøgning hurtigst muligt og gerne senest den 1. august til kontakt@dpfo.dk.

Efter at vi har modtaget din ansøgning vil du få tilsendt noget forberedende materiale og blive indkaldt til orientering og en samtale med formanden og en repræsentant fra henholdsvis bestyrelse og Etikudvalg.

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte formand Pia Clementsen tlf. 71 96 05 17

Generalforsamling 2021