Generalforsamling 2021

Kom til Dansk Psykoterapeutforenings generalforsamling 2021 og vær med til at forme foreningens fremtid:

Lørdag den 18. september 2021 i København

IDA Konferencecenter
Kalvebod Brygge 31-33

Lokale: Kongressalen

I Dansk Psykoterapeutforening går vi en spændende tid i møde, hvor vi for alvor skal ud og skabe synlighed om vores fag og profession. Der er allerede fuld gang i arbejdet på flere niveauer. Det kan du høre meget mere om på generalforsamlingen, hvor du som medlem har mulighed for at møde dine fagfæller og gøre din stemme gældende. Hør om fremtidsplanerne for det vigtige arbejde i foreningen og giv din mening til kende. Du har mulighed for at stille op til en post i bestyrelsen, Etikudvalget eller som bilagskontrollant. Alle er velkomne, og jo flere medlemmer, der deltagere, jo bedre rustes bestyrelsen og sekretariatet til at varetage medlemmernes interesser.

Bestyrelsen og sekretariatet glæder sig til at tage imod alle medlemmer og ser frem til en spændende og udbytterig dag.

• 09.30 – 10.00 – Ankomst, kaffe og let morgenbuffet
  • 10.00 – 12.30 – Temaformiddag: Hvordan kan vi styrke indsatsen i psykiatrien? Læs mere
  • 12.30 – 13.30 – Frokost
  • 13.30 – 14.00 – Registrering af deltagere til generalforsamlingen
  • 14.00 – 19.00 – Generalforsamling. Se dagsorden
  • 19.00 –  Tapas og et glas at gå hjem på

Al forplejning betales af foreningen.

Temaformiddag: Hvordan kan vi styrke indsatsen i psykiatrien?

Som optakt til selve generalforsamlingen vil vi invitere alle medlemmer til at bidrage til den kommende 10-års plan for psykiatrien.

Temaformiddagen kommer til at bestå af oplæg ved formanden for Psykiatrifonden, Torsten Bjørn Jacobsen, der vil give sit perspektiv på den kommende 10-årsplan for psykiatrien og dens væsentligste prioriteringer, herunder hvordan psykoterapeuter kan være en del af fremtidens psykiatri. Herefter vil der være en række parallelle workshops, hvor medlemmerne inddeles i grupper. Grupperne drøfter konkrete overvejelser og forslag, der kan arbejdes videre med i Dansk Psykoterapeutforening i forhold til at sætte psykoterapeuternes faglighed og psykoterapi på dagsordenen i forhold til processen om den 10-årige plan. Der vil således være rig mulighed for at vidensdele, netværke og udveksle erfaringer på tværs af uddannelsesbaggrund og beskæftigelse.

Det er Thorstein Theilgaard, tidligere generaldirektør i Bedre Psykiatri, der vil stå for at facilitere temaformiddagen

Tilmelding

Tilmeld dig generalforsamlingen ved at sende en mail til sekretariatet på kontakt@dpfo.dk

Ifølge vedtægterne er det også muligt at deltage i generalforsamlingen uden tilmelding. Af hensyn til planlægningen, sætter vi stor pris på forudgående tilmelding.

OBS! Fra den 1. september 2021 er din tilmelding bindende, og du vil blive opkrævet et no show fee på 500 DKK, hvis du ikke dukker op, da generalforsamlingen er en stor udgift for foreningen

Stemmeberettigelse

Stemmeberettigede ved generalforsamlingen er fremmødte individuelle medlemmer, der har været medlem i mindst tre måneder, og som har betalt kontingent.

Studiemedlemmer og passive medlemmer er velkomne til generalforsamlingen, men har ikke stemmeret.

Se forslag til behandling på generalforsamlingen

Log ind på Medlemsområdet for at se alle forslag. Forslagene samt bestyrelsens kommentarer vil blive printet og udleveret på generalforsamlingen.

Stil op til bestyrelsen

Du har mulighed for at få indflydelse på foreningens arbejde ved at stille op til bestyrelsen eller som formand. Frist for opstilling til bestyrelsen er på generalforsamlingen.  Frist for opstilling som formand eller bestyrelsesmedlem er den 18. august, hvis du ønsker at præsentere dig selv på foreningens hjemmeside og i nyhedsbrev. Du stiller op ved at sende en mail til sekretariatet på kontakt@dpfo.dk.

Se alle opstillede til bestyrelsen

Læs mere om bestyrelsen og hvordan du stiller op

Stil op til Etikudvalget

På generalforsamlingen skal der også vælges nye medlemmer til foreningens Etikudvalg. For at blive medlem af Etikudvalget skal du godkendes af bestyrelsen, der så indstiller dig til valg på generalforsamlingen 2021.

Se alle opstillede til etikudvalget

Læs mere om Etikudvalgets arbejde, kravene og proceduren her

Praktisk information

• Hvor: IDA Konferencecenter, Kalvebod Brygge 31-33, 1780 København V
  • Hvornår: Lørdag den 18. september 2021 kl. 9.30 – 18.30 (generalforsamling fra kl.14). Registrering af deltagere på generalforsamlingen sker kl.13.30
  • Transport:

Togstation:

Københavns Hovedbanegård 8 minutter i gå afstand

Buslinjer:

Linje 5A (Polititorvet)

Linje 30 (Polititorvet)

Linje 66 (Polititorvet)

Parkering:

Der er mulighed for parkering lige uden for huset.

Betalings p-pladser foran huset administreres af APCOA.

Alle ugens dage mellem kl. 08.00-17.00 kr. 22,- pr. time

Alle ugens dage mellem kl. 17.00-24.00 gratis

Alle ugens dage mellem kl. 24.00-08.00 kr. 5,- pr. time

Det er muligt at betale via Easy Park app og APCOA Flow app.

El-bil parkering ved opladning er gratis, mod parkeringsbillet der kan afhentes i receptionen.

Der er i øvrigt mulighed for cykelparkering over vores overdækkede cykelparkeringspladser.