Maria Holm Iversen

Vesterbro, København

Beskæftigelse:

• Psykoterapeut hos www.mariaholmiversen.com
  • Kommunikations – og udviklingskonsulent i Københavns Kommune, International House
  • Frivillig psykoterapeut i TUBA

Psykoterapeutisk uddannelsessted:

Dansk NLP Institut, København 2012

Grunduddannelse navn og sted:

Folkeskolelærer, Odense Seminarium 2006

Om Maria Holm Iversen

Jeg er uddannet psykoterapeut fra Dansk NLP Institut i København i 2012. Siden har jeg arbejdet på fuld tid, som psykoterapeut i min egen virksomhed: Maria Holm Iversen. Desuden har jeg en uddannelse i TFT/EFT og et overbyggende kursus i Familie – Organisationsopstilling. I min praksis udbyder jeg 1:1 psykoterapi og har også stor erfaring med grupper. Jeg har blandet andet lavet flere opgaver for Københavns Kommune, hvor jeg coacher ledere og faciliterer processer med fokus på kompetenceudvikling og håndtering af konflikt og stress blandt medarbejdere. Derudover er jeg frivillig psykoterapeut hos TUBA.

Hvorfor jeg stiller op til Etikudvalget:

Jeg stiller op til Etikudvalget, fordi det er et vigtigt stykke arbejde og en af hjørnestenene i Dansk psykoterapeutforening. Etikudvalget er med til sikre et trygt og højt fagligt kvalificeret psykoterapeutisk miljø for klienter og foreningens medlemmer. Det vil jeg gerne være med til at opretholde og videreudvikle i samspil med kompetente psykoterapeut-kollegaer.

Jeg stiller op til Etikudvalget fordi jeg har en naturlig interesse for etik og etiske dilemmaer. Jeg er netop udpeget som domsmand i Østre Landsret og ser frem til at lade etikken blive en central del af mit faglige fokus og min hverdag. I mit arbejde som lærer i særligt udsatte områder, professionel samtalepartner i Røde Kors for børn og unge, med en forælder i fængsel og som psykoterapeut i TUBA, har jeg altid beskæftiget mig med etiske dilemmaer og har derigennem erfaring med at stå i situationer, som kræver at jeg kan anskue virkeligheden fra forskellige og indimellem komplekse perspektiver.

Derfor skal du stemme på mig:

Du skal stemme på mig, hvis du ønsker et engageret og fagligt kompetent medlem i etikudvalget, som brænder for etiske dilemmaer og psykoterapeutfaget. Jeg er hverken bange for konflikt eller den svære samtale. Ordentlighed og respekt er en dyd, og jeg vil altid gå åbent, nysgerrigt og fair til en sag. Jeg er modtagelig overfor feedback og vil altid gerne stille mig til rådighed, hvis et medlem eller en klient har behov for råd og vejledning i henhold til etik og regler inden for vores fag. Jeg er et stolt medlem af vores psykoterapeutforening og min begejstring og motivation vil kunne mærkes i mit arbejde og arrangement i Etikudvalget.

Se alle kandidater