Nanja Liv Sindballe

København, Amager

Beskæftigelse:

Psykoterapeut og Proceskonsulent

Psykoterapeutisk uddannelsessted og psykoterapeutisk retning:

EFT-instituttet; Emotionsfokuseret terapi

Grunduddannelse navn og sted:

Cand. mag. Voksenpædagogik og International Udvikling, RUC

Jeg stiller op som suppleant til bestyrelsen fordi:

Det er min oplevelse, at der generelt  er en begrænset viden om – og respekt for vores fag psykoterapi i Danmark. Det er der rigtig mange gode grunde til! Men det ærgrer og provokerer mig, og jeg bærer på et stort håb om, at det kan blive anderledes.

Jeg ønsker derfor at bidrage til en større synliggørelse og anerkendelse af vores profession generelt. Det være sig både i  den almene befolkning såvel som det politiske niveau (stat, regioner, kommuner), og erhvervsliv.

Psykoterapeutforeningen har allerede udarbejdet et ambitiøst strategi-og aktivitetsprogram for 2020-2021, som jeg fuldt kan tilslutte mig. Jeg vil gerne med i maskinrummet og være en drivkraft, der kan sætte handling bag ordene og nå i mål med de store ambitioner.

Derfor skal du stemme på mig:

Jeg ønsker særligt at bidrage internt med at få defineret vores professionsidentitet; hvem er vi og hvad er vores kerneidentitet; hvad kan vi tilbyde, til hvem. Det er afgørende, at vi som medlemmer kan identificere os med denne professionsidentitet og oplever, at have en fælles identitet og en stolt stemme i formidlingen af vores kernefortælling til relevante aktører rundt omkring i landet.

Derfor ser jeg også et behov for at foreningen danner base for intern networking, hvor vi medlemmer kan gå sammen, skabe et endnu stærkere fællesskab og styrke hinanden.

Eksternt ønsker jeg at netværke og etablere samarbejde med så mange relevante samarbejdspartnere om muligt med henblik på at skabe et øget kendskab til Dansk Psykoterapeutforenings kvalitetskrav, hvad MPF-titlen betyder og i hvilke faglige samarbejder og sammenhænge en MPF med fordel kan benyttes.

Se alle kandidater