Foretræde for Folketingets sundhedsudvalg

Tirsdag den 13. september 2022 var Dansk Psykoterapeutforenings formand Pia Clementsen og sekretariatschef Vibeke Lubanski på Christiansborg.
Foreningen havde bedt om foretræde for Folketingets sundhedsudvalg for at gøre opmærksom på, at de knap 3200 medlemmer af Dansk Psykoterapeutforening i dag gør et stort stykke arbejde for at styrke den mentale sundhed i Danmark med deres arbejde i privat praksis, kommuner, regioner, forskellige frivillige organisationer og virksomheder.
Folketingspolitikerne i sundhedsudvalget fik genopfrisket deres viden om, at foreningens medlemmer – psykoterapeuter MPF – både er veluddannede og en vigtig ressource i arbejdet for bedre mental sundhed i Danmark.

Målet med at få foretræde var blandt andet at gøre opmærksom på eksistensen af psykoterapeuter MPF i forbindelse med de aktuelle forhandlinger om den kommende 10-årige psykiatriplan.

Budskabet til politikerne var, at Dansk Psykoterapeutforenings medlemmer gerne vil indregnes i fremtidige indsatser omkring mental sundhed.