Formand Pia Clementsen besøgte Færøerne

Formand for Dansk Psykoterapeutforening, Pia Clementsen, holdt oplæg til Færøernes Psykoterapeutforenings 10-års jubilæum og generalforsamling på Hotel Hafnia i Thorshavn den 23. september

Den 23. september besøgte formand Pia Clementsen Færøernes Psykoterapeutforening i anledning af deres 10-års jubilæum og generalforsamling. Medlemmerne er uddannet på godkendte uddannelsesinstitutter i Danmark

Det var med stor glæde og begejstring, at den færøske psykoterapeutforening, Føroya Psykoterapeut Felag, tog imod formand for Dansk Psykoterapeutforening, Pia Clementsen, på Hotel Hafnia i Thorshavn den 23. september. I anledning af foreningens 10-års jubilæum og generalforsamling havde den færøske forening inviteret Pia Clementsen til at komme og fortælle om foreningens arbejde og indsatser for psykoterapeuter MPF i Danmark.

Føroya Psykoterapeut Felag har 25 medlemmer, der alle er uddannet på godkendte uddannelsesinstitutter i Danmark, og de fleste er også medlemmer af Dansk Psykoterapeutforening.

”Psykoterapi er forholdsvis nyt på Færøerne, men efterhånden er det blevet ret godt integreret i samfundet på lige fod med behandling hos psykologer. I foreningen arbejder vi lige nu på, at behandling hos vores medlemmer bliver godkendt af øernes sygesikring, således at klienter kan få tilskud til behandling,” fortæller Poula Eidesgaard, der er formand for Færøernes Psykoterapeutforening.

Dansk Psykoterapeutforenings besøg på Færøerne er ét ud af flere udlandsaktiviteter, som foreningen deltager i for styrke det internationale samarbejde. Foreningen samarbejder løbende med andre udlandske foreninger med henblik på erfaringsudveksling og fælles internationale standarder – bl.a. gennem European Association for Psychotherapy (EAP) og World Council for Psychotherapy.

Pia Clementsens besøg på Færøerne afstedbragte også mediebevågenhed i den færøske presse – blandt andet via en artikel i avisen “Sosialurin”