Nyhedsbrev er netop udkommet. Læs med!

Hilsen fra formanden

Midt i øget mistrivsel, uvished om vaccineplaner og længslen efter hverdagen, sniger foråret og lyset sig ind og giver håb om, at vi snart kan samles fysisk igen. Heldigvis har der på trods af coronakrise været masser af aktivitet i Dansk Psykoterapeutforening. Formanden gør status over årets første kvartal og ønsker alle en god påske.

Politisk arbejde i forening

Dansk Psykoterapeutforening har fået foretræde for Sundheds- og Ældreudvalget på tirsdag d. 23. marts. Til foretrædet vil formand Pia Clementsen opfordre til, at ”gratis psykologhjælp” bliver til ”gratis psykoterapi til børn og unge med mentale sundhedsproblemer – frit valg af behandler” og redegøre for, hvorfor psykoterapeuter MPF skal tages med ind i ordningen.

Ny evaluator af de psykoterapeutiske uddannelser

Det bliver konsulentfirmaet Crossfields Europa, der fra sommeren 2021 skal stå i spidsen for at evaluere og sikre kvaliteten af de psykoterapeutiske uddannelsesinstitutter under Dansk Psykoterapeutforening. Hele samarbejdet er et skridt i retningen henimod at få vores uddannelser niveauvurderet på master-niveau, og i sidste ende få beskyttet titlen ”psykoterapeut”.