Psykoterapeuter MPF giver gode råd i Berlingske

At kærligheden flere steder lider under hjemmearbejde, hjemmeskole, et lukket kultur-og foreningsliv og en meget begrænset omgangskreds, bekræfter en spørgeundersøgelse fra Dansk Psykoterapeutforening blandt dennes medlemmer.

Flere psykoterapeuter oplever, at coronakrisen har medført knas i befolkningens parforhold.

Den megen tid, vi er tvunget til at tilbringe med vores partner i denne besynderlige tid, sætter kærligheden under pres.

Den gode nyhed er imidlertid, at det er både naturligt og menneskeligt, siger psykoterapeut MPF, Katrine Axholm.

»Det skyldes i virkeligheden ikke, at vi som par har fået flere problemer under coronakrisen, men at det, vi havde svært ved i forvejen, bliver sat ekstra på spidsen i den nuværende situation, hvor mange er pressede og savner social kontakt og input udefra,« siger Katrine Axholm: »Dermed kan uhensigtsmæssige mønstre buldre frem.

I medlemsundersøgelsen fra Dansk Psykoterapeutforening svarer 36,8 procent af medlemmerne, at de får henvendelser fra par, som oplever at have fået problemer i parforholdet under coronakrisen. Derudover har 28 procent af medlemmerne fået nye klienter det seneste år, hvor coronavirus har vendt op og ned på hverdagen.

Læs hele artiklen her, hvor psykoterapeuter MPF, Katrine Axholm og Gitte Lykke, kommer med en række konkrete råd til at håndtere parforholdsproblemer under coronakrisen.

Artiklen er desværre kun for abonnenter, men kan læses i dagens papiravis:

Syv konkrete råd til parforholdet, som lider under coronakrisen