CORONA: Restriktioner og anbefalinger er forlænget til den 5. april

Dansk Psykoterapeutforenings anbefalinger til medlemmerne er fortsat de samme

Regeringen og støttepartierne er i dag blevet enige om en plan for en mindre genåbning af samfundet den 1. marts, hvor de nuværende restriktioner er sat til at udløbe.

Det drejer sig blandt andet om en stor del af detailhandlen og udendørs kultur- og idrætsliv, der vil kunne genåbne. Og elever og studerende i Vest- og Nordjylland samt på Bornholm, kan fysisk komme tilbage til skole og uddannelsessted.

Alle øvrige restriktioner er blevet forlænget til og med den 5. april.

Forsamlingsforbuddet er dermed fortsat på maksimalt fem personer. Undtagen på Bornholm og ved udendørs idræts- og kulturaktiviteter.

Dansk Psykoterapeutforenings anbefaling til medlemmerne er derfor stadig de samme.

Vi opfordrer alle til at følge restriktionerne og bakke op om anbefalingerne, og deltage i at smitten ikke breder sig.

Vores anbefalinger er:

• Overgå/fortsæt så vidt muligt til online- og/eller telefonsessioner med klienter
  • Hav samtaler udendørs
  • Udskyd evt. samtaler
  • Hvis du vurderer, at du er nødt til at ses fysisk med en klient, så sørg for mindst 2 meters afstand, udluftning og brug håndsprit. Sprit alle overflader og håndtag flere gange dagligt og mellem hver klient. Brug mundbind i venteværelset og på vej ind og ud af kontoret. Følg Sundhedsstyrelsens generelle anbefalinger.
  • Vær opmærksom på dit eget helbred, og om du selv kan være smittebærer

Kompensation
Husk, at du som psykoterapeut kan søge om kompensation!
Perioden, inden for hvilken man kan søge kompensation, løber fra den 9. december 2020, og indtil der igen åbnes op.