Vær med til at styrke foreningen og faget – stil op til bestyrelsen

Nu har du mulighed for at være med til at sætte dit præg på udviklingen af vores fag og forening. Dansk Psykoterapeutforening skal nemlig have valgt flere nye medlemmer til bestyrelsen på generalforsamlingen lørdag den 21. marts i Odense

I Dansk Psykoterapeutforening står vi i de næste par år over for mange spændende – men også udfordrende opgaver, der kræver engagement, faglighed og tid.

Vi skal ud og argumentere for vores fag, skabe synlighed og politisk forståelse for det bidrag, psykoterapeuter giver til samfundet, og vi skal have engageret alle vores medlemmer i at kunne være ambassadører for vores profession.

Så brænder du for at gøre en forskel for dit fag og dine fagfæller, og har du særlig ekspertise i forhold til at arbejde med kommunikation, forskning, udvikling af uddannelser, politisk indflydelse eller lignende? Så har vi brug for dine kræfter i bestyrelsen.

Som bestyrelsesmedlem får du indflydelse på foreningens udvikling og mulighed for at arbejde sammen med andre fagfæller om at bidrage til foreningens virke. Du bliver del af et stærk fællesskab, der ønsker at styrke psykoterapeuternes position som faggruppen, der giver et vægtigt bidrag til at styrke den mentale sundhed i Danmark.

Strategi og nyt aktivitetsprogram

I det forgangne år har den siddende bestyrelse været beskæftiget med at opdatere foreningens strategi og gøre den operationel i en række konkrete mål. En del af arbejdet er gået i gang, så opgaven for den nye bestyrelse bliver at understøtte arbejdet med at få målene opfyldt.

I 2020 – 2021 skal vi bl.a.:

• Netværke en masse og etablere samarbejde med så mange relevante interessenter som muligt – herunder myndigheder, interesse- og fagforeninger, sådan at de kender til Dansk Psykoterapeutforenings kvalitetskrav og hvad MPF-titlen betyder
  • Dykke mere ned i ny forskning og sikre, at vores medlemmer løbende har mulighed for at deltage i spændende og relevante kurser
  • Deltage i debatter på Folkemødet på Bornholm og i den offentlige debat i det hele taget – og også her vise os som en stærk faggruppe, der er værd at høre på
  • Udvikle en evalueringsmodel til vores institutter, der bedre kan forstås og sammenlignes med offentlige uddannelser – og vi skal have fundet en ny evaluator til at stå for evalueringen af vores institutter i fremtiden
  • Og meget mere….

Interesseret?

Hvis du er interesseret i at høre mere, så kontakt os meget gerne:

Formand Pia Clementsen, tlf: 71 96 05 17 eller pc@dpfo.dk eller

Sekretariatschef Vibeke Lubanski, tlf: 71 96 06 33 eller vl@dpfo.dk