Etikudvalget søger nye medlemmer

Etikudvalget i Dansk Psykoterapeutforening

Har du lyst til at være medlem af Dansk Psykoterapeutforenings Etikudvalg?

Som medlem af Etikudvalget bidrager du til et helt centralt arbejde i foreningen, idet du er med til at vejlede samt håndhæve de høje etiske krav, foreningen stiller til både individuelle medlemmer samt de uddannelsesinstitutioner, Dansk Psykoterapeutforening har godkendt.

Etikudvalget mødes ca. én gang om måneden i foreningens lokaler på Vandkunsten i København, hvor gruppen sammen behandler og afgør klagesager. Mellem møderne indebærer arbejdet kontakt med medlemmer og potentielle klagere, forberedelse til møderne samt en del læsestof. Du skal være indstillet på, at arbejdet til tider er tidskrævende. Opgaven er honoreret med et mindre beløb.

Opgaverne i Etikudvalget er både udfordrende, lærende og givende. De stiller krav til dine erfaringer, faglighed, personlige evne til at kunne operere sagligt i et dilemmafyldt område, hvor meget står på spil.

Kvalifikationer

For at blive medlem af Etikudvalget skal du godkendes af bestyrelsen, der så indstiller dig til valg på generalforsamlingen 2020. Kravene er, at du er:

• faglig erfaren og vidende om etiske dilemmaer
  • har en bred erfaring svarende til mindst seks års fuldtidsarbejde som psykoterapeut
  • Kan formulere formelle skriftlige dokumenter

Send en kort skriftlig ansøgning senest den 10. december til kontakt@dpfo.dk. Har du problemer med at nå dette, er den reelle tidsfrist ifølge vedtægterne en måned før generalforsamlingen, dvs. den 21. februar 2020, men da vi har lavet ny ansøgningsprocedure, modtager vi gerne ansøgninger så tidligt som muligt med henblik på en grundig proces.

Efter at vi har modtaget din ansøgning vil du få tilsendt noget forberedende materiale og blive indkaldt til orientering og en samtale med formanden og en repræsentant fra bestyrelsen.

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte formand Pia Clementsen tlf. 71 96 05 17