Vil du være en del af uddannelsesudvalget i Dansk Psykoterapeutforening?

Foto: Jørgen True

Dansk Psykoterapeutforening søger et frivilligt ordinært medlem, der har lyst til at være med til at præge uddannelsesområdet inden for psykoterapi. Som medlem af uddannelsesudvalget bliver du en del af en gruppe på i alt 6 medlemmer.

Som det nye medlem i udvalget bliver du medlemmernes repræsentant i gruppen. Normalt vælges denne post på generalforsamlingen, men da den siddende medlemsrepræsentant nu er indtrådt i bestyrelsen, skal der findes en afløser.

Uddannelsesudvalget går desuden et spændende år i møde, hvor gruppen blandt andet skal bidrage til foreningens valg af ny ekstern evaluator, idet foreningens kontrakt med den nuværende evaluator, Reflektor, ophører med udgangen af 2020.

Hvad kræver det at være med?

Uddannelsesudvalget mødes to gange årligt, hvor der arbejdes med opgaverne. I perioden mellem møderne er der sjældent opgaver.

Fagligt stilles der ingen særlige krav til din profil, men det er selvfølgelig vigtigt, at du har interesse for uddannelsesområdet og har tid og lyst til at lægge et engagement i udvalget. De fire øvrige medlemmer i udvalget er udpeget af Forum for Uddannelser. Bestyrelsen er repræsenteret ved formand Pia Clementsen.

Møderne holdes fortrinsvis i Dansk Psykoterapeutforenings lokaler i København. Eventuelle rejseomkostninger dækkes.

Hvis du har lyst til at blive en del af uddannelsesudvalget, skal du sende en til mail til sekretariatet på kontakt@dpfo.dk med lidt information om dig selv og din motivation for at være med. Du er også velkommen til at kontakte sekretariatet, hvis du har uddybende spørgsmål.