Dansk Psykoterapeutforening opsiger samarbejdsaftale med GoMentor

Dansk Psykoterapeutforening har besluttet at opsige foreningens samarbejdsaftale med onlineportalen GoMentor. Aftalen gav blandt andet medlemmer af Dansk Psykoterapeutforening mulighed for at få rabat på deres abonnement, når de oprettede en profil hos GoMentor.

Opsigelsen af aftalen sker på baggrund af en sikkerhedsbrist i GoMentors system i efteråret 2018, hvor det kom frem, at en programmeringsfejl havde givet fire personer uautoriseret adgang til fire andre brugeres oplysninger. GoMentor blev i den forbindelse anmeldt til Datatilsynet, og Dansk Psykoterapeutforening informerede foreningens medlemmer om lækket.

GoMentor har oplyst, at sikkerhedshullet på portalen nu er lukket.

Dansk Psykoterapeutforening har alligevel besluttet at opsige samarbejdsaftalen med GoMentor ud fra en samlet betragtning. Opsigelsen træder i kraft med øjeblikkelig virkning.

Selvom samarbejdsaftalen med foreningen ophører, står det vores medlemmer frit for, om de ønsker at have en profil hos GoMentor.