Nu hjælper Dansk Psykoterapeutforening medlemmerne med at blive mere synlige på Google

Dansk Psykoterapeutforening arbejder for at øge kendskabet til medlemmerne, og derfor går foreningen nu i luften med en forbedret version af søgefunktionen Find psykoterapeut på foreningens hjemmeside. Med den opdaterede søgefunktion kan potentielle klienter lettere søge sig frem til den psykoterapeut MPF, der bedst matcher deres behov ift. problematik, geografi mm. Som noget nyt vil hver enkelt terapeut-profil også være mulig at fremsøge via Google. Se eksempel længere nede.

Forbedringerne fokuserer på brugen af specifikke kategorier og søgekriterier, som sikrer en bedre brugeroplevelse og et større overblik. Når man går ind og vil søge efter hjælp blandt medlemmerne, præsenteres man automatisk for en liste af velkendte problematikker via en rullemenu, såsom stress, ensomhed og angst. I resultatoversigten vises så de psykoterapeuter, der i deres profil har markeret, at de kan hjælpe med de pågældende problematikker. Det samme gør sig gældende for søgning på specifik terapiform og landsdel.

Forbedringerne omfatter mulighed for søgning på:

• Terapeutiske behandlinger (stress, angst osv.)
  • Terapiformer (gestaltterapi, spædbarnsterapi osv.)
  • Fornavn + efternavn
  • By + postnummer
  • Landsdel / Udland

Der vil som tidligere også mulighed for at præsentere sig selv og sin klinik via et fritekstfelt.

Annoncekampagne via Google

For at alle kan få det optimale ud af søgefunktionen opfordrer Dansk Psykoterapeutforening til, at man som medlem går ind og tjekker, om ens profil er opdateret med korrekte kontaktoplysninger, profilbillede, terapeutiske behandlinger mv.

Gør det gerne inden 1. december 2018, da foreningen i december måned vil køre en annoncekampagne for søgefunktionen via Google Ads, der skal sikre øget trafik til siden.

Jo flere profiler, der er opdaterede, jo bedre vil den samlede brugeroplevelse være for dem, der skal søge efter en psykoterapeut MPF på hjemmesiden.

Sådan opdaterer du din profil

1. Log ind på Medlemsområdet på dpfo.dk
  2. Under menuen ”Personlige informationer” kan du redigere din private adresse, mail osv. til medlemsmæssige formål samt indsætte et profilbillede
  3. Under menuen ”Klinikinformationer” kan du ændre de informationer, som er synlige på Find psykoterapeut. Som noget nyt kan du nu tilføje terapiformer, terapeutiske behandlinger og landsdel.
  4. Tjek også, om din klinikadresse, postnummer og by er stavet korrekt og i overensstemmelse med Danmarks Adresseregister (DAR)
  5. Husk at sætte kryds i “Ja”-feltet under Vis klinikinformationer for alle, hvis din profil skal være synlig i søgefunktionen
  6. Gem dine ændringer og tjek resultatet ved at søge din profil frem på Find psykoterapeut

Brug evt. 3 minutter på at se denne video-guide til, hvordan du opdaterer din profil

Eksempel på en udfyldt profil
Som noget nyt vil din profil også være mulig at fremsøge via Google

Brug for hjælp og gode råd?

Se evt. video-guiden: Sådan opdaterer du din terapeut-profil på dpfo.dk

Se også 4 gode råd til din terapeut-profil på dpfo.dk

Har du brug for yderligere assistance til at opdatere din profil, er du velkommen til at kontakte sekretariatet