Emmy van Deurzen på Jubilæumskonferencen

Eksistentiel terapi og kunsten at leve i en ny tidsalder

Dansk Psykoterapeutforenings 25 års Jubilæumskonference
14. september 2018 kl. 10.15 – 11.30
Konventum, Gl. Hellebækvej 70, 3000 Helsingør

Kom og oplev den kendte hollandske/engelske filosof, psykolog og terapeut Emmy van Deurzen, der vil gøre os klogere på eksistentiel terapi i en ny tidsalder.

Eksistentiel terapi er en filosofisk metode inden for psykoterapi, der fokuserer på livets daglige udfordringer, såvel som på de ekstraordinære problemer og traumer, som ændrer vores liv. Dette omfatter arbejdet med det politiske, sociale og kulturelle pres, som folk er under i en stadig hurtigere og global verden.

I dag skal psykoterapi som fag tilpasse sig en ny tidsalder og nye prøvelser, hvor vi alle er bundet sammen og oversvømmes med konstante krav og pligter samt med store mængder ny information hele tiden.

Eksistentiel terapi spiller en vigtig rolle i udvidelse af vores horisonter, hvilket giver en platform for integration af forskellige metoder på en disciplineret og stringent måde. Det trækker på fænomenologi og muliggør på den måde en tilbundsgående revurdering af folks verdensudsigter, antagelser, værdier og overbevisninger, arbejde med folks fornemmelser, følelser, tanker og intuitioner.

Tilmeld dig og køb billet til Jubilæumskonferencen her

Om Emmy van Dreurzen

Emmy van Deurzen er hollandsk/engelsk filosof, rådgivende psykolog og eksistentiel psykoterapeut. Hun har et omfattende forfatterskab bag sig og er grundlægger og leder af School of Psychotherapy i London.

Hun var desuden den første formand for Storbritanniens Råd for Psykoterapi og har ledet mange andre organisationer og institutioner.

Hendes anvendelse af filosofiske ideer til psykologi, psykoterapi, rådgivning og coaching har været med til at etablere det eksistentielle paradigme i Storbritannien, andre steder i Europa og rundt om i verden. Hun holder foredrag internationalt, og hendes mange bøger er blevet oversat til godt over 12 forskellige sprog

Blandt hendes mest kendte bøger er Existential Psychotherapy and Counselling in Practice (3d edition 2012, Psychotherapy and the Quest for Happiness (Sage, 2009) og Everyday Mysteries (2nd edition Routledge, 2010).