Dansk Psykoterapeutforening i debat på Folkemødet

Nyhed

I år deltager formand Pia Jeppesen i to debatter på Folkemødet på Bornholm, hvor hun skal diskutere mulighederne for at styrke danskernes mentale sundhed sammen med en række fagpersoner fra andre organisationer.

Debat 1: Sindet er også en del af kroppen
Den første debat, ”Sindet er også en del af kroppen”, arrangeres af Sundhedsstyrelsens landskampagne EN AF OS, hvor der bliver stillet skarpt på, hvorfor ulighed i sundhed er så stor en udfordring for personer, der både har psykiske og fysiske lidelser. Her er Pia Jeppesen i panel med Gitte Nyberg, ambassadør i EN AF OS, Annette Wandel, vicedirektør i Danske Patienter og Anders Beich, formand for Dansk Selskab for Almen Medicin.

Torsdag den 14. juni 13:30 – 14:30
N2 – Landsindssatsen EN AF OS
Nørregade

Debat 2: Flere unge får diagnosen angst eller depression
Den anden debat er sammen med ROTARY Danmark og handler om, hvorfor flere og flere unge rammes af angst eller depression. Her optræder Pia Jeppesen i panel med Anna Bjerre fra GirlTalk, Carsten Obel, professor i børns mentale sundhed, Aarhus Universitet og Stefan Tofte, ambassadør i Landsindsatsen EN AF OS.

Torsdag den 14. juni 17:30 – 18:30
A13 – ROTARY Danmark – Danchells Anlæg